V súčasnosti je v celosvetovom meradle na diaľniciach a cestách do 90 druhov rôznych systémov vyberania cestných poplatkov. Mikrovlnný systém predstavuje v telematike tú najnovšiu i najmodernejšiu technologiu. Podľa Dr. Erwina Toplaka, člena predstavenstva KapschTrafficCom, je to jedna z ciest, ako riešiť zavádzanie a modernizovanie výberu a kontrolu pri vyberaní cestných poplatkov na cestných komunikáciach najmä v krajinách Európskej únie
Mikrovlnné mýtne systémy dnes fungujú vo Rakúsku, Francúzsku, Španielsku, Veľkej Británii, Holandsku, Dánsku, Švédsku, Nórsku, Fínsku, Taliansku, Slovinsku, Chorvátsku, Poľsku, Grécku, Turecku a Švajčiarsku. Na rakúskych diaľniciach sa denne uskutoční 1,5 milióna transakcií (teda zaplatenie mýtneho elektronickou cestou). Miera efektivity výberu mýtneho je pritom až 99,5%, čo je neporovnateľné s u nás používanými diaľničnými nálepkami, pri ktorých nemá štát prehľad o skutočnom počte nákladných automobiloch prechádzajúcich slovenskými diaľnicami. Z 0,5% vodičov, ktorí mýto nezaplatia, je vďaka videosystému až 50% identifikovaných a následne súdnou cestou prinútených mýto zaplatiť.
V Rakúsku pokrýva mýtny systém pre nákladnú dopravu (to znamená pre vozidlá od 3,5 t), okolo 2000 kilometrov diaľnic. Systém umožňuje vodičom zaplatiť používanie ciest bez toho, aby museli zastavovať a nie sú tu ani doteraz známe klasické stanice určené na vyberanie mýta. Zariadenie sa totiž inštaluje ponad vozovku alebo popri nej – prechádzajúce autá nemusia teda ani len znížiť rýchlosť. Zaručuje to plynulosť dopravy a znižuje nebezpečenstvo dopravných zápch, typických pri klasických staniciach na vyberanie mýtneho.