Americká softvérová firma Microsoft je odhodlaná zabrániť spoločnosti AOL Time Warner v prevzatí či kúpe podielu v káblovej divízii firmy AT&T. Microsoft je pripravený použiť svoje finančné sily a radšej podporí alternatívne ponuky pre širokopásmovú divíziu AT&T, ako keby sa AOL mal stať dominantným na americkom káblovom trhu. Uvádza sa vo Financial Times (FT), ktorý citoval zdroje blízke Microsoftu.
Microsoft stále viac vníma AOL ako svojho hlavného konkurenta v sektore spotrebiteľského internetu a po neúspešnej ponuke firmy Comcast vo výške 52 mld. USD za divíziu AT&T túži po prerušení rozhovorov medzi AT&T a AOL. Podľa FT by si mohol Microsoft s hotovosťou viac ako 50 mld. USD pokojne dovoliť získať divíziu AT&T pre seba, poprední predstavitelia Microsoftu však trvajú na tom, že softvérový gigant nemá záujem o vstup do káblového sektoru.
Microsoft si uvedomuje, že spojením divízie AT&T a AOL by vznikol gigant registrujúci 29 miliónov predplatiteľov, teda približne 40 % amerického trhu. FT uviedol, že AOL by mohol týmto krokom získať kontrolu nad jedným z najsľubnejších prostriedkov poskytujúcich americkým spotrebiteľom vyspelé internetové služby.
Výrazne by tiež AOL sťažil zámery Microsoftu na rozšírenie jeho služieb spojených so softvérom pre osobné počítače o elektronický obchod a poskytovanie informácií a zábavy.