Americkí maloobchodní predajcovia zaznamenali v máji zmiešané údaje o predaji, čo naznačuje, že zákazníci, ktorí očakávajú rast úrokových sadzieb v USA, sú v súčasnosti opatrnejší pri svojich nákupoch ako pred rokom. Nákupy, ktoré by pred rokom uskutočnili bez problémov, v súčasnosti zvážia.
Po prvý raz za dlhé obdobie zaznamenali maloobchodní predajcovia dva mesiace za sebou miernu stagnáciu predaja. Dôvera spotrebiteľov voči ekonomike dosiahla v máji najvyššiu úroveň za 4 mesiace, avšak zákazníci musia hradiť z vlastného vrecka zvyšovanie úrokových sadzieb a rast cien plynu a palív, takže ich nákupy spomaľujú z rýchleho tempa zaznamenaného v minulom roku a na začiatku tohto.
„Séria za sebou nasledujúcich zvyšovaní úrokových sadzieb začína mať negatívnejšie vplyvy. Začíname byť svedkami spomaľovania rastu v rámci maloobchodného sektora,“ povedal jeden z analytikov. Medzi maloobchodných predajcov, ktorí zaznamenali v máji spomalenie predaja, sa zaradili spoločnosti Kmart Corp a Target Corp. Spoločnosť Kmart, ktorá je tretím najväčším maloobchodným predajcom v USA, zaznamenala v máji rast predaja o 0,9 %, hoci analytici očakávali rast o 1 – 2 %. Spoločnosť Target, ktorá je štvrtým najväčším maloobchodným predajcom v USA, zaznamenala v máji rast predaja o 1,5 %, čo zaostáva za odhadmi analytikov pohybujúcimi sa okolo 3 – 4 %. Avšak spoločnosti Wal-Mart Stores Inc, Sears, Roebuck a Co a Kohl’s zaznamenali pozitívne údaje.