Komerční Banka Slovensko, a.s. (KBS) sa bude zaujímať o kúpu Poštovej banky. Podľa stratégie banky plánuje KBS zamerať svoje služby na firemnú klientelu. Dcérska spoločnosť Komerčnej Banky ČR (KB) a zároveň francúzskej skupiny Société Générale však dúfa, že v SR prerazí aj v retailovom bankovníctve. „V súčasnosti KBS s troma pobočkami na Slovensku nie je schopná efektívne konkurovať najväčším bankám v poskytovaní služieb fyzickým osobám,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ KB ČR Alexis Juan. Ako dodal, francúzska skupina bude hľadať možnosti ako sa v tejto oblasti v SR presadiť cez kúpu slovenskej banky. „Skupina Société Générale a KB ČR majú dlhodobý záujem pôsobiť na slovenskom trhu,“ skonštatoval Juan.
V súvislosti so zmenou obchodnej stratégie bude KBS ponúkať firemným klientom služby celej finančnej skupiny prispôsobené podmienkam na slovenskom trhu. „Na Slovensku stále pribúdajú veľkí zahraniční investori, ktorých domáca banka je Société Générale,“ povedal Juan. V druhom polroku začne KBS v SR poskytovať aj lízing firemných automobilov a priemyselných zariadení. Novú firemnú identitu zobrazuje aj nové logo banky.
Skupina Société Générale je šiestou najväčšou finančnou skupinou a treťou najväčšou úverovou a investičnou bankou v eurozóne. Zamestnáva 80 tis. ľudí na celom svete a na území SR pôsobí už od roku 1982. V KB ČR má francúzska skupina 60-percentný podiel. KBS vznikla v roku 1995 a je stopercentnou dcérskou spoločnosťou KB ČR. KBS má pobočku v Bratislave, Banskej Bystrici a v Košiciach. V minulom roku dosiahla zisk 18,7 mil. Sk.