V Nemecku platia prísne zákony ohľadom povinného zálohovania jednorázových obalov od začiatku tohto roku. Medzi povinne zálohované obaly patria v Nemecku aj plechovky na pivo. Z masového predaja predaja plechovkového piva dlhé profitovali najväčšie a najrozšírenejšie supermarketové reťazce, najmä Aldi a Lidl. Podľa náhľadu mnohých odborníkov bolo lacné plechovkové pivo ich hlavným ťahákom. Zmena zákonnej situácie prinútila potravinárske giganty obzerať sa po nových možnostiach ako ponúknuť zákazníkom lacné pivo bez zálohy. Východiskom z núdze sa stala práve PET-fľaša. Samozrejme, ihneď sa začali ozývať pivní fajnšmekri, poukazujúci na ozajstné či údajné nedostatky špeciálnych jednorázových fľiaš z umelej hmoty na chuť zlatistého moku. Realisti podčiarkujú, že pred rokmi bola takisto minerálna voda z PET-fliaš v Nemecku nepredstaviteľným tabu. Dnes je minerálka v umelohmotnej fľaši normálnym tovarom na potravinárskych pultoch. Nemci sú národ hľadiaci v obchodoch predovšetkým na cenu: A tak sa dobre môže stať, že zákonné opatrenia ministra Jürgena Trittina ohľadom povinne zálohovaných obalov prispejú k víťaznému ťaženiu piva v umelohmotných fľašiach a teda k malej kultúrnej revolúcii v Nemecku. Prvé náznaky už existujú: Predaj plechovkového piva klesol medzičasom na minimum.