Oficiálnu internetovú stránku Olympijských Hier v Sydney si doteraz prezrelo 7,2 mld. návštevníkov, čím sa už šesť dní pred jej skončením prekonali pôvodné očakávania, podľa ktorých mal celkový počet návštev počas olympiády predstavovať 6,5 miliárd. Táto explózia návštevnosti urobila z hier v Sydney najpopulárnejšiu internetovú udalosť v dejinách. Nárast záujmu o internetové informácie spôsobil tiež pokles televíznej sledovanosti hier v USA.
Ako povedal v utorok Craig Lowder, hovorca Olympijského sponzora IBM, svoje konečné odhady zatiaľ neupravili, ale bude to veľké číslo. Pred dvoma rokmi zaznamenali na zimnej olympiáde v Nagane 634 mil. návštev, kým v roku 1996 v Atlante to bolo len 187 mil, doplnil Lowder.
Časový posun medzi Sydney, Európou a USA spôsobil, že ľudia hľadajúci správy a výsledky sa pripájajú na internet radšej než by mali čakať na posunuté televízne vysielanie. Podľa Lowdera je jedným z dôvodov, ktorý priťahuje ľudí najmä na východnom pobreží USA k internetu to, že poskytuje výsledky 11 športov v reálnom čase. „Keď skórujú v basketbale, stav sa hneď zmení aj na obrazovke,“ povedal Lowder.
Úspech internetu ostro kontrastuje so znepokojujúcimi údajmi amerických televíznych spoločností. Podľa predbežných odhadov Nielsen Media Research, prime-time balík stanice NBC sledovalo len o niečo viac ako 15,6 mil. domácností USA. Predpokladá sa, že NBC rátala so sledovanosťou na úrovni 17,64 až 18,64 mil. domácností. C. Lowder dodal, že oficiálna stránka hier nezaznamenala žiadne problémy s funkčnosťou ani počas najmasívnejšej návštevnosti. Podľa Nielsen/NetRatings navštevovali olympijskú stránku v rovnakom množstve muži aj ženy.