Slovenská sporiteľňa upozorňuje na podvodné e-maily a SMS, ktorými sa podvodníci snažia získať prístupové heslá k elektronickému bankovníctvu klientov. Súčasne aj na falošnú webstránku, ktorá vzbudzuje dojem, že ide o skutočnú prihlasovaciu stránku od Slovenskej sporiteľne. Banka preto upozorňuje klientov, aby boli obozretní a neklikali na linky v podozrivých e-mailoch či v SMS. Banka nikdy nepožaduje informácie o účtoch, telefónnych číslach, prihlasovacích údajoch, kódoch do služieb elektronického bankovníctva alebo o platobných kartách.
Podľa hovorkyne Slovenskej sporiteľne Marty Cesnakovej je dôležité, aby aj klienti boli obozretní a v žiadnom prípade neposkytovali svoje citlivé údaje do rôznych formulárov či iným osobám. Tiež je podľa nej dôležité, aby si dôsledne skontrolovali napríklad odosielateľa emailu, podozrivé znaky na webstránke či v prichádzajúcich SMS. „Pokiaľ už klienti poskytli podvodníkom svoje údaje, odporúčame im čo najskôr kontaktovať call centrum s cieľom minimalizovať prípadné škody. Súčasne v banke všetky pokusy o podvod aktívne preverujeme a podnikáme kroky na zabránenie vzniku škody,“ vysvetľuje Cesnaková.
Ide o podvod, ak napríklad klientovi príde SMS o dočasnom zablokovaní účtu pre podozrivú aktivitu s hyperlinkom na podvodnú webstránku. Následne na webstránke útočníci lákajú od klienta údaje z platobnej karty či prihlasovacie údaje do elektronického bankovníctva. Podvodníci zároveň rozosielajú falošné e-maily s upozornením o vypnutí SMS kľúča a výzvou na aktiváciu nového spôsobu potvrdzovania platieb.
Klient môže zistiť, že ide o podvod napríklad tým, že hyperlink v SMS môže obsahovať skomoleninu názvu spoločnosti, napríklad SLPS a podobne. Ďalej meno odosielateľa podvodného e-mailu sa síce môže tváriť, že je od Slovenskej sporiteľne, avšak po dôkladnejšom pozretí vidno, že prišiel z inej adresy. O tom, že ide o podvod, svedčí aj adresa podvodnej webstránky, ktorá síce vizuálne pripomína bankovú, no v adresnom riadku sa v skutočnosti zobrazuje neznáma podvodná adresa.