ČLÁNOK




Internetové nákupy potravín dosiahnu o štyri roky 26,8 mld. USD
7. mája 2001

Celosvetové nákupy potravín cez internet vzrastú z vlaňajšieho obratu 1,5 mld. USD do roku 2005 na 26,8 mld. USD. Informoval o tom denník Živě.cz s odkazom na odhady analytickej firmy Datamonitor. Vedúcu pozíciu by však mali mať súčasné potravinárske firmy, predovšetkým supermarketové a hypermarketové reťazce. Vyhliadky novo vzniknutých špecializovaných internetových predajcov sú podľa Datamonitoru výrazne menšie.

Denník ďalej uvádza, že pre čisto elektronické firmy nie je predaj potravín atraktívny jednak z dôvodu pomerne malej marže, jednak z dôvodu rýchleho kazenia sa produktov, ich krehkosti alebo ďalších náročných požiadaviek na skladovanie.

Na internet by ale čoskoro mali vstúpiť supermarketové reťazce a začať si navzájom konkurovať. „Pre čisto internetové spoločnosti tu však napriek tomu bude šanca na zisky. Tieto služby si budú vyžadovať na internete propagáciu, vyhľadávanie a oslovovanie lokálnych zákazníkov. K tejto profilácii zákazníkov, ktorá je pre lokálneho predajcu podstatná, sa zrejme najskôr dostanú práve portály či firmy podnikajúce v internetovom marketingu, ako sú napríklad prevádzkovatelia marketingových a reklamných systémov. Tie potom môžu budovať s potravinárskymi reťazcami aliancie alebo aj spoločné firmy, aj keď taktovku v ruke budú zrejme vždy držať kamenní potravinári,“ dodáva Živě.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

28. 2. 2025

USD 1,041 0,007
CZK 25,029 0,042
GBP 0,826 0,001
HUF 399,500 0,070
CAD 1,502 0,002

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS