Celosvetové nákupy potravín cez internet vzrastú z vlaňajšieho obratu 1,5 mld. USD do roku 2005 na 26,8 mld. USD. Informoval o tom denník Živě.cz s odkazom na odhady analytickej firmy Datamonitor. Vedúcu pozíciu by však mali mať súčasné potravinárske firmy, predovšetkým supermarketové a hypermarketové reťazce. Vyhliadky novo vzniknutých špecializovaných internetových predajcov sú podľa Datamonitoru výrazne menšie.
Denník ďalej uvádza, že pre čisto elektronické firmy nie je predaj potravín atraktívny jednak z dôvodu pomerne malej marže, jednak z dôvodu rýchleho kazenia sa produktov, ich krehkosti alebo ďalších náročných požiadaviek na skladovanie.
Na internet by ale čoskoro mali vstúpiť supermarketové reťazce a začať si navzájom konkurovať. „Pre čisto internetové spoločnosti tu však napriek tomu bude šanca na zisky. Tieto služby si budú vyžadovať na internete propagáciu, vyhľadávanie a oslovovanie lokálnych zákazníkov. K tejto profilácii zákazníkov, ktorá je pre lokálneho predajcu podstatná, sa zrejme najskôr dostanú práve portály či firmy podnikajúce v internetovom marketingu, ako sú napríklad prevádzkovatelia marketingových a reklamných systémov. Tie potom môžu budovať s potravinárskymi reťazcami aliancie alebo aj spoločné firmy, aj keď taktovku v ruke budú zrejme vždy držať kamenní potravinári,“ dodáva Živě.