Letecká spolocnost British Airways bude po prvý krát testovat internetový systém „Connexion by Boeing“. Skúška internetových služieb bude prebiehat viac ako 3 mesiace na lietadle typu Boeing 747-400 lietajúceho na trase z londýnskeho letiska Heathrow do New Yorku.
Odborníci British Airways pracovali na vybavení Boeingu 747-400 s technológiou, ktorá umožní zákazníkom prístup na internet, e-mail a intranetové siete vo výške cca 12 km (35,000 stôp).
Anténa, pripevnená na vonkajší trup lietadla, bude vysielat a prijímat signály zo satelitu. Server, cez ktorý budú informácie prenášané, je inštalovaný do prístrojovej dosky, ktorá sa nachádza v strope lietadla. Viac ako 4,6 km (15, 000 stôp) káblov prechádza útrobami vnútorných stien trupu lietadla a sedadlami. Káble vedú smerom hore k internetovému spoju, ktorý je v operadlách sedadiel.
Táto nová technológia taktiež umožní British Airways vysielat televízne a rozhlasové prenosy na palubách lietadiel pocas letu. Nový systém umožní cestujúcim poslat v reálnom case e-maily 10 krát rýchlejšie ako pri tradicných e-mailových spojeniach.
Anna Baníková, obchodná a marketingová riaditelka British Airways na Slovensku povedala: „Skúšky internetu na našich palubách znamenajú skutocnú inováciu a reálny benefit pre našich cestujúcich.“
„Pasažieri budú môct surfovat nielen po internete pocas letu, ale budú môct posielat a prijímat e-maily v reálnom case a vstúpit do intranetovej siete. Podla našej štúdie 75 percent našich cestujúcich si berie svoje laptopy na palubu lietadla a väcšina z nich privíta možnost prístupu na internet. Sme si istí, že skúšobná prevádzka bude úspešná.“:
„Connexion by Boeing“ je Boeingovým obchodným oddelením so sídlami v Seattle, Wash. a Irvine, Calif. Revolucný poskytovatel mobilných informacných servisov je hlavne zameraný na zabezpecovanie internetového spojenia v reálnom case lietadla pocas letu. Tým poskytuje pasažierom komercných leteckých spolocností a súkromným obchodným lietadlám prístup na internet, intranet, e-mail, televíznemu a rozhlasovému vysielaniu. Inovatívny servis, taktiež poskytujú leteckí operátori s dôrazom na prevádzkovú úcelnost vo vzduchu a na zemi. Pre dalšie informácie navštívte „Connexion by Boeing“ webovú stránku www.connexionbyboeing.
Spolocnost British Airways ponúka svojim zákazníkom vynikajúci servis vdaka využívaniu najnovších technológií a inovácií v e-businesse. Medzi velmi oblúbené služby patrí elektronická letenka (e-letenka) a nové služby check-in.
British Airways ponúka e-letenku, ktorá predstavuje jednoduchší, rýchlejší a úcinnejší spôsob plánovania letov, dokonca i v posledných minútach.
Elektronická, ciže virtuálna e-letenka umožnuje cestujúcim zbavit sa tradicnej letenky v papierovej forme. Informácie každej letenky sú bezpecne uložené v rezervacnom systéme British Airways . Práve vdaka elektronickej letenke sa cestujúci nemusia obávat jej straty a urýchluje aj proces check-in.
Online check-in je k dispozícií pre všetkých clenov Executive Clubu na 140 svetových letiskách. Vdaka online check-in majú cestujúci kontrolu nad svojím cestovaním a jeho organizáciou. Všetci clenovia Executive clubu si môžu vybrat sedadlo podla vlastných požiadaviek a získat všetky potrebné informácie skôr než prídu na letisko.
Cestujúci môžu využívat aj Self-Service Check-in prístroje umožnujúce jednoduché a rýchle vykonanie check-in, co im umožní vyhnút sa dlhým radám. Batožina sa odovzdáva na špeciálne urcených miestach na letisku a tým urýchluje proces odbavovania.