Ambíciou medzinárodnej finančnej spoločnosti ING Bank, ktorá je aktívna aj na slovenskom trhu, je v blízkej budúcnosti vstúpiť do tzv. retailového bankovníctva. ING Bank orientujúca sa predovšetkým na podnikové a investičné bankovníctvo je súčasťou ING Group, ktorá je na Slovensku zastúpená tiež prostredníctvom poisťovne ING Nationale-Nederlanden s viac ako 100 tis. klientmi. Ako v rozhovore pre tlačovú agentúru SITA uviedol generálny riaditeľ ING Bank na Slovensku Jan Hillered, spoločnosť chce vstupom do retailu zdokonaliť tzv. cross-selling, čiže krížový predaj ponúkaných produktov.
„Na jednej strane máme silnú poisťovňu a na druhej strane banku orientovanú na podnikové bankovníctvo. Touto expanziou, v podobe ponuky bankových produktov klientom poisťovne a naopak poistných produktov firemným klientom a ich zamestnancom, chceme dosiahnuť čo možno najvyšší synergický efekt,“ uviedol J. Hillered. Realizácia týchto krokov v praxi podľa neho vyžaduje vytvorenie nových služieb pre zamestnancov podnikových klientov v oblasti poistných produktov a zastrešenie poskytovania bankových produktov poistencom. Podľa J. Hillereda sa chce ING Bank zamerať aj na širšiu klientelu retailového segmentu, prioritne však na svojich doterajších klientov.
Vstup na retailový trh plánuje skupina zrealizovať prostredníctvom viacerých distribučných kanálov. Podľa J. Hillereda sa ING zameria na elektronické bankovníctvo prostredníctvom internetu, mobilných telefónov a call centra. „V súčasnosti neplánujeme výraznejšie rozšíriť našu existujúcu pobočkovú sieť, zameriame sa len na posilnenie svojich pozícií v kľúčových oblastiach Slovenska, prioritne v Bratislave a Košiciach, kde sme už etablovaní,“ povedal. Nové aktivity ING Bank na Slovensku by mali podľa neho v tomto roku priniesť pracovné príležitosti ďalším 40 až 50 zamestnancom.
ING Group je globálnou finančnou inštitúciou, ktorá v 65 krajinách sveta zamestnáva takmer 100 tis. pracovníkov. Skupina ING sa ku koncu novembra umiestnila na treťom mieste medzi finančnými inštitúciami v Európe podľa trhovej kapitalizácie. Prevádzkový čistý zisk skupiny bol za prvých deväť mesiacov vo výške 133 mld. Sk a celkový čistý zisk 473 mld. Sk. Bilančná hodnota skupiny bola na konci novembra 26,790 bilióna Sk a základné imanie 1,415 bilióna Sk.
ING Bank N.V., pobočka Bratislava sa zameriava na poskytovanie služieb pre dcérske spoločnosti a spoločné podniky zahraničných firiem, slovenské strategické, exportne orientované podniky, podniky z oblasti energetického sektora, finančné inštitúcie a štátny sektor. Spoločnosť je na slovenskom trhu prítomná od roku 1991.