Popredný ukazovateľ americkej spotrebiteľskej dôvery sa v máji zotavil, keď Američania boli optimistickejší ohľadom dlhodobého výhľadu zamestnanosti napriek nervozite z rozsiahleho prepúšťania. Index spotrebiteľskej dôvery vzrástol v máji na 115,5 bodu v porovnaní s aprílovou revidovanou hodnotou 109,9 bodu a so 4,5-ročným minimom 109,2 bodu zaznamenaným vo februári. Uviedla to v utorok súkromná spoločnosť Conference Board, ktorá index zostavuje na základe prieskumu v 5 000 domácnostiach.
Ekonómovia zúčastnení prieskumu agentúry Reuters očakávali májovú hodnotu indexu na úrovni 111,2 bodu. „Posledné výsledky prieskumu poukazujú na rast dôvery ohľadom vyhliadok zamestnanosti v nasledujúcich šiestich mesiacoch, avšak odhaľujú aj rastúce obavy zo súčasného trhu práce,“ uviedol riaditeľ centra spotrebiteľského výskumu Conference Board Lynn Franco.