Divízia IBM Global Services (IGS), podnikový útvar IBM pre riadenie produktového cyklu (Product Lifecycle Management, PLM) a Volvo Information Technology (Volvo IT) budú úzko spolupracovať v expandujúcej oblasti PLM. Každý prispeje svojimi špičkovými odbornými skúsenosťami. Vďaka tejto spolupráci a spojeniu príslušných kvalít budú IBM a Volvo IT môcť poskytovať priemyselným podnikom také metódy a služby na úrovni najlepších postupov, ktoré im umožnia zvíťaziť na trhu.
Spolupráca medzi spoločnosťami sa rozbehne najprv v severských krajinách. Volvo IT a IBM budú spolupracovať na poskytovaní rôznych riešení a služieb PLM výrobným podnikom. Riešenia PLM budú podporovať poradenstvom, návrhom, implementáciou a integráciou. Partnerstvo na báze PLM bude využívať produkty z portfólia podnikového útvaru IBM Product Lifecycle Management, okrem iných aplikácie Dassault Systemes CATIA, ENOVIA a SMARTEAM, určené na vývoj produktu a správu dát.
Riadenie produktového cyklu (PLM) je strategickou podnikovou metódou na efektívnu správu a využitie duševného kapitálu podniku. Riešenia PLM od IBM využívajú e-biznisové technológie, ktoré umožňujú vývoj a integráciu podnikových informácií do všetkých jeho procesov. PLM umožňuje inováciu, vyššiu efektívnosť pri vývoji produktov a elektronickú spoluprácu všetkých strán zúčastnených na návrhu a údržbe produktu. Pomáha tým výrobcom pri výrobe lepších produktov a pri znižovaní nákladov.
Manažér podnikového poradenstva IBM Global Services pre severský región Thomas Reenberg hovorí: „našim cieľom pri tomto spojení s Volvo IT je pomáhať podnikom zvyšovať ich konkurencieschopnosť a víťaziť v stále ostrejšom konkurenčnom prostredí priemyslu. Spoločnosť Volvo IT je inovátorom v automobilovom odvetví, najmä v oblasti PLM, kde presadila množstvo dnes už uznávaných koncepcií PLM. Jej skúsenosti v spojení so špičkovým poradenstvom IBM Global Services a komplexnou ponukou informatických riešení IBM pomôžu našim zákazníkom pri zavádzaní celkového prístupu PLM zameraného na zlepšovanie produktového cyklu a procesov.“
Generálny manažér útvaru IBM Product Lifecycle Management Ed Petrozelli dopĺňa: „Silou, ktorá vyústila až do dnešnej správy sú práve naši zákazníci. V oblasti PLM rastie tlak a výrobcovia hľadajú najlepšie postupy na zlepšovanie vlastných podnikových stratégií. Spolupráca s Volvo IT sprístupní našim zákazníkom skúsenosti vysoko kompetentných profesionálov v oblasti PLM a technológie IBM. Budú vďaka tejto kombinácii môcť lepšie využiť výhody PLM. Táto správa tiež znamená, že sme vykonali ďalší krok smerom k poskytovaniu komplexných podnikových a technologických riešení pre automobilové odvetvie.“
Prezident a výkonný riaditeľ Volvo IT Ulf Nilsson dodáva: „Dnes oznamujeme vytvorenie nového silného tímu, ktorý poskytuje vysokú podnikateľskú hodnotu výrobným spoločnostiam. IBM a Volvo IT budú spoločne tvoriť hodnotu, aká na trhu nemá obdobu a naši zákazníci budú profitovať z PLM na viacerých úrovniach. My, teda Volvo IT a IBM máme zdroje, vďaka ktorým pomôžeme výrobcom pochopiť a využiť technológiu a metódy PLM na posilnenie ich vlastnej konkurenčnej výhody.“
O spoločnosti IBM
IBM je najväčšia svetová spoločnosť v oblasti informačných technológií, ktorá už 80 rokov stojí na čele podnikových inovácií. IBM Global Services je najväčší poskytovateľ služieb pre podnikové a informačné technológie, ktorý zamestnáva približne 150 000 profesionálov slúžiacich zákazníkom v 160 krajinách a generujúcich ročný obrat približne 35 mld. USD (2001). Divízia IBM Global Services spája široké spektrum kompetencií od služieb a poradenstva, cez hardvér a softvér až po výskum, aby pomohla podnikom všetkých veľkostí naplno využiť hodnotu informačných technológií.
O Volvo IT AB
Volvo IT dodáva priemyselným podnikom na celom svete informačné systémy a riešenia. Okrem infraštruktúry, operácií a aplikácií predávame poradenské služby, školenia a podporu. Najväčšími zákazníkmi sú Volvo Group a spoločnosť Volvo Car. Potreba informačných systémov a riešení v spoločnostiach skupiny Volvo tvorí základ našej podnikateľskej aktivity. Snažíme sa však rozširovať našu externú zákaznícku základňu a vyvíjať nové služby. Naša široká báza a globálny prístup nám umožňujú dodávať systémy a riešenia podľa potrieb každého jednotlivého zákazníka.