Štvrťročné ukazovatele hospodárskej výkonnosti
Skutočnosť |
Podľa programu |
||||
31. decembra 2000 |
31. marca 200 |
30. júna 2001 |
30. sept. 2001 |
31. decembra 2001 |
|
Plánované fiškálne ukazovatele |
|||||
Horná hranica deficitu verejnej správy (čisté úverovanie vlády)2/a/ (mil. Sk) |
… |
5 988 |
11 787 |
33 990 |
37 849 |
Horná hranica výdavkov verejnej správy b/(mil. Sk) |
… |
90 038 |
192 808 |
292 836 |
392 142 |
Plánované menové ukazovatele |
|||||
Dolná hranica čistých medzinárodných rezerv NBS c/ (mil. USD) 3/ |
3 753 |
-69 |
92 |
318 |
1 762 |
Horná hranica čistých domácich aktív v bankovej sústave d/ (mil. Sk) 4/ |
503 900 |
9 700 |
10 400 |
25 200 |
4 800 |
Ostatné |
|||||
Limity nového štátneho dlhu alebo štátnych záruk, vonkajší dlh so splatnosťou 1-12 rokov (mil. Sk) |
… |
6 500 |
22 100 |
22 100 |
24 100 |
Limity nového krátkodobého štátneho dlhu alebo záruk (so splatnosťou kratšou ako 1 rok a bez bežných importných kreditov) (mil. Sk) |
… |
0 |
0 |
0 |
0 |
1/ Definície koncepcií, ktoré sa budú merať, sú uvedené v Technickom memorande o porozumení.
2/ So zohľadnením dopadov prevodu privatizačných dlhopisov bankám v januári 2001 a marci 2001 (83,7 mld. Sk, resp. 21,3 mld. Sk).
3/ Pri fixnom krížovom kurze platnom koncom decembra 2000.
4/ Devízová zložka hodnotená pevným výmenným kurzom a pevným krížovým kurzom platným koncom decembra 2000.
a/ Limity čistého úverovania vlády stanovené na marec, jún a september sa upravia smerom nahor o čiastku ekvivalentnú výpadku výnosov z privatizácie, ktoré sa majú použiť na oddlženie
fondov zdravotného a dôchodkového poistenia.
b/ Limit výdavkov verejnej správy sa upraví smerom nahor v prípade nepredvídaných výdavkov v dôsledku prírodných pohrôm a výdavkov zo zákona do výšky 1,5 mld. Sk.
c/ Dolná hranica čistých medzinárodných rezerv NBS sa upraví smerom nadol (nahor) v závislosti od toho, či kumulované odchýlky od plánovaných výnosov z privatizácie, s ktorým sa rátalo v programe,
budú smerovať nahor alebo nadol a v závislosti od čerpania úveru EFSAL of Svetovej banky.
d/ Horná hranica čistých domácich aktív v bankovej sústave sa upraví smerom nadol (nahor) v závislosti od toho, či kumulované odchýlky od plánovaných výnosov z privatizácie,
s ktorými sa rátalo v programe, budú smerovať nadol alebo nahor a v závislosti od čerpania úveru EFSAL od Svetovej banky. Horná hranica sa upraví aj s prihliadnutím na dopady, ktoré môže mať odňatie licencie
Slovenskej konsolidačnej banke na údaje o bankovej sústave.
Inflačné pásmo, ktorého prekročenie si vyžaduje konzultácie s MMF
Skutočnosť |
Podľa programu |
||||
december 2000 |
marec 2001 |
jún 2001 |
september 2001 |
december 2001 |
|
Nominálna inflácia |
8,4 |
||||
-dolná hranica |
7,2 |
7,2 |
7,0 |
6,7 |
|
-horná hranica |
7,9 |
8,3 |
8,2 |
8,2 |
|
Jadrová inflácia 1/ |
4,6 |
||||
-dolná hranica |
4,2 |
4,3 |
3,9 |
3,7 |
|
-horná hranica |
4,8 |
5,4 |
5,3 |
5,3 |
1/ Podľa zverejnených údajov Štatistickým úradom SR (jadrová inflácia nezahŕňa dopady zmien regulovaných cien a nepriamych daní).