Spoločnosť Punch požiadala vládu o daňové prázdniny v súvislosti s plánovaným spustením nového závodu v Námestove. Stalo sa tak pri príležitosti pracovného výjazdu predsedu vlády Mikuláša Dzurindu na Kysuce a Oravu, kde sa oboznámil s vývojom, výrobou a fungovaním spoločnosti. Premiér pritom kladne hodnotil vytvorenie 500 nových pracovných miest do konca tohto roka. Agentúru SITA o tom informoval Martin Maruška z tlačového oddelenia Úradu vlády SR.
Firma plánuje do konca roka 2005 vytvoriť ešte 2 500 miest, čím by sa v severoslovenskom regióne výrazne znížila miera nezamestnanosti. V novom závode by sa mali vyrábať vychyľovacie cievky a svetelné delá do televíznych obrazoviek pre koncern Philips. Spoločnosť Punch plánovala spustiť výrobu začiatkom októbra, doteraz sa tak však nestalo. V priebehu piatich rokov firma plánuje investovať 2,4 mld. Sk do výstavby nového závodu.
Skupina Punch International vznikla v roku 1982. Vyrába a montuje komponenty, subsystémy a finálne produkty pre odberateľov, ktorí ich ďalej dodávajú odvetviu spotrebnej a profesionálnej elektroniky. Punch prevádzkuje 12 výrobných kapacít a zamestnáva viac ako 1 800 pracovníkov v siedmich krajinách. Na Slovensku vlastní belgický koncern výrobné prevádzky v Trnave a Námestove. V roku 2000 mala skupina tržby 10 mil. eur a vytvorila čistý zisk 6,1 mil. eur. Akcie spoločnosti sú kótované na parkete burzy Euronext.
V rámci výjazdu do regiónov Kysuce a Orava sa premiér oboznámil so vzdelávaním, infraštruktúrou a pracovnými príležitosťami regiónov. Na úvod navštívil Gymnázium Jozefa Miloslava Hurbana v Čadci, kde sa vytvára bilingválne štúdium s vyučovacím jazykom anglickým. „Už v budúcom školskom roku sa tu zriadia prvé dve triedy pre žiakov z krajín Visegrádskej štvorky,“ informoval M. Maruška. Ďalej sa premiér zoznámil so stavbou a aktuálnym stavom prác na tuneli Horelica. Tunel je súčasťou stavby Obchvat Čadca na diaľnici spájajúcej SR a Poľsko, ktorá je súčasťou paneurópskeho dopravného koridoru a prvá etapa spustenia sa plánuje na rok 2003. Informoval sa taktiež o možnostiach rekonštrukcie spojnice medzi regiónmi Kysúc a Oravy. Pôvodnú spojnicu prerušili v úseku Stará Bystrica – Oravská Lesná výstavbou vodárenskej nádrže Nová Bystrica. Premiérovým zámerom je tiež napomôcť obnove cestnej komunikácie a podporiť rozvoj infraštruktúry v oboch regiónoch.