Euro, zavedené do reálneho obehu pred dvoma rokmi v členských krajinách Európskej menovej únie, samo osebe neviedlo k zvýšeniu spotrebiteľských cien v Nemecku. Prechod naň však v niektorých odvetviach, napríklad v pohostinstvách a kinách, bol zneužitý na výrazné zvýšenie cien. K tomuto záveru došli analytici Nemeckej spolkovej banky (DBB), ktorá túto široko diskutovanú problematiku uzatvára vo svojej práve publikovanej januárovej správe.
V správe sa hovorí, že ceny v januári 2002 napríklad vzrástli len asi v polovici holičstiev a kaderníckych salónov. Podobný vývoj sa zaznamenal aj v ďalších oblastiach služieb, ale vo verejnosti vznikol celkový dojem, že euro je motorom rastu spotrebiteľských cien v krajine. Avšak spotrebitelia týchto tiežpodnikateľov tvrdo potrestali tým, že odmietli ich služby. V dôsledku tlaku trhu ceny v podnikoch služieb, ktoré vyleteli prudko hore, v druhej polovici predvlaňajška klesli o 9 %. V prvej polovici minulého roka klesli o ďalších 8 %. Zvýšenie cien v kinách viedlo k prudkému poklesu ich tržieb.
Spochybňovanie svojich údajov DBB nepripúšťa. Kritikom pripomína, že takmer 600 jej pracovníkov zisťuje ceny 750 služieb a tovarov v takmer 40 000 obchodoch a má prehľad o pohybe 350 000 jednotlivých cenách. DBB pripomína, že vďaka tomuto prehľadu a niektorým špeciálnym zisťovaniam možno konštatovať, že v Nemecku po úplnom zavedení eura do obehu dochádza k normalizácii cenovej štruktúry.
Informoval nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.