Banka totiž nevyhnutne potrebuje know-how i nový kapitál, informuje v najnovšom vydaní týždenník Trend.
Jedna z najmenších slovenských bánk začala činnosť v októbri 1995 a hneď nasledujúci rok jej vznikli problémy prevedením slovenských pobočiek COOP banky, a.s., Brno a Ekoagrobanky, a.s., Ústí nad Labem. Narazila teda na podobné úskalia ako nitrianska AG Banka, ktorá v závere minulého roka prišla o bankovú licenciu.
Na rozdiel od nej dostala Dopravná banka do vienka štátom kontrolovaných akcionárov a od nich o vyše polovicu vyššie základné imanie – 800 mil. Sk. Pokrývanie strát z prevzatých obchodov a podľa viacerých bankárov aj neprofesionálne vedenie Dopravnej banky viedli k vysokým stratám. Do roku 1998 prehospodárila banka vyše dve tretiny základného imania, keď jej kumulovaná strata dosiahla takmer 546 mil. Sk, konštatuje Trend.
Pred rokom vystriedala Jána Beňu na poste generálneho riaditeľa banky Zora Urbanová. Podľa predbežných výsledkov za minulý rok klesla bilančná suma na 3,5 mld. Sk, podarilo sa však znížiť prevádzkovú stratu Dopravnej banky na 11 mil. Sk z predvlaňajších takmer 74 mil. Sk. Klasifikované pohľadávky v jednej z najslabších slovenských bánk predstavujú približne polovicu z poskytnutých úverov.
Podľa predstaviteľov banky sa po Helsinskom summite Európskej únie zintenzívnili rokovania s potenciálnymi investormi, ktorých môže osloviť šanca získať sieť 30 pobočiek. Z. Urbanová verí, že investor bude známy do troch mesiacov, píše najnovšie vydanie týždenníka Trend.
ČLÁNOK
Dopravná banka nutne potrebuje strategického investora
12. januára 2000
KURZY
4. 11. 2024
USD | 1,090 | 0,002 |
CZK | 25,288 | 0,042 |
GBP | 0,841 | 0,001 |
HUF | 407,830 | 0,080 |
CAD | 1,516 | 0,001 |