ČLÁNOK




Deloitte analyzuje najvýznamnejšie trendy v sektore médií na rok 2009
21. januára 2009

Deloitte analyzuje najvýznamnejšie trendy v sektore médií  na rok 2009
 
OddelenieTMT (technológie, médiá a telekomunikácie) spoločnosti Deloitte dnes zverejnilo prognózy pre sektor médií na rok 2009, v ktorých uvádza, že po mnohých rokoch nepretržitého rastu tržieb by živé vysielanie zábavných programov a priame športové prenosy mohli v roku 2009 zápasiť aj s problémami
 
 
Krátenie sponzorských príspevkov môže ohroziť aj financovanie turné s extravagantnou výpravou alebo nákup nových vychytených hráčov. Prognózy na rok 2009 predpovedajú aj znovuobjavenie mobilnej televízie, pretože mobilné zariadenia a služby môžu na širšom televíznom trhu zohrať významnú úlohu. 
 
„Tohoročné prognózy sa venujú mnohým veľmi zaujímavým témam, ako je napríklad vyššia sledovanosť televízie v roku 2009, dlho očakávaný nárast reklamy prostredníctvom mobilných telefónov a nové spoločnosti v oblasti mobilnej televízie,“ uviedol Dariusz Nachyla, vedúci oddelenia TMT v Deloitte Central Europe.
 
Televízii svitá na lepšie časy
 
Má recesia aj pozitívne stránky? Ak pracujete v televízii, odpoveď môže byť áno. „V ťažkých časoch sa sledovanosť zvyčajne zvyšuje, pretože ľudia zostávajú doma. A naozaj, v druhej polovici roku 2008 sa priemerná sledovanosť televízie zvýšila,“ uviedol Juan Carlos, partner spoločnosti Deloitte Slovensko pre mediálny sektor.
 
Celková sledovanosť sa v roku 2009 pravdepodobne zvýši o 30 minút týždenne na jedného diváka, čo znamená, že môže nastať ten správny čas, aby sa televízia vzdialila ostatným médiám, keď najsilnejší hráči investujú do obsahu, zmlúv a modernizácie infraštruktúry.
 
„Prechod z analógového na digitálne vysielanie môže sledovanosť ešte zvýšiť. Okrem toho, profesionálne vyrobený program sa v súčasnosti presadzuje lepšie ako relácie, ktorých obsah tvoria samotní používatelia, a to tak online, ako aj v plošnom vysielaní,“ dodal Juan Carlos.
 
Mobilná reklama dosahuje zaslúžený úspech
 
Obdobie, kedy globálna reklama zaznamenáva dvojciferný pokles a nasledujúci rok sľubuje ešte viac problémov vo vývoji ekonomiky, môže značiť aj to, že nastal čas pre mobilnú reklamu. Mobilné telefóny sú teraz vďaka svojej všadeprítomnosti (viac ako kedykoľvek predtým) vhodným nositeľom reklamy. Napriek tomu už dnes existujú vyspelejšie názory na to, čo sú a čo nie sú mobilné telefóny v reklame schopné realizovať.
 
V roku 2009 čoraz viac reklamných kampaní využije minimalizmus mobilných telefónov na dosiahnutie silného účinku. Príkladom môže byť jedna z doteraz najúspešnejších reklamných kampaní realizovaných prostredníctvom mobilných telefónov − použitie textových správ v prezidentských voľbách v USA. So skutočným nástupom mobilnej reklamy príde moment, kedy sa bude dať reklama odoslať všetkým používateľom mobilných telefónov jediným kliknutím.
 
 
Znovuobjavenie mobilnej televízie
 
Neustále sa objavujú prognózy o „blížiacom sa nástupe“ mobilnej televízie. Je však nepravdepodobné, že by sa v krátkom čase televízne obrázky v telefónoch mohli stať bežnou záležitosťou. Skôr sa očakáva, že vďaka výsledkom z roku 2008, ktoré neboli uspokojivé aj napriek tak významným udalostiam, akými boli olympijské hry, sa mnohé projekty rozvoja mobilnej televízie v roku 2009 odložia na neurčito. Mobilné zariadenia a služby však môžu aj tak zohrávať významnú úlohu na širšom televíznom trhu − spoločnosti, ktoré poskytujú obsah programov, musia iba získať na vec určitý nadhľad. Mobilné telefóny možno použiť nielen na programovanie digitálnych videorekordérov (DVR) na diaľku, ale aj na objednávanie programov na vyžiadanie. Prevádzkovatelia televízneho vysielania by mohli posielať odporúčané zábavné programy, ukážky z filmov alebo upútavky na nové diely seriálu, pričom klient si program nahrá stlačením tlačidla. Prepojenie možností mobilnej komunikácie s prijímačmi a dekodérmi digitálneho signálu by televíziám dokonca umožnilo prenášať informácie o sledovanosti subjektom zabezpečujúcim meranie sledovanosti.
 
Súbor prognóz na rok 2009 vychádzal z interných a externých informácií získaných v rozhovoroch s klientmi členských firiem, z príspevkov 6 000 partnerov a manažérov, ktorí sa v členských firmách Deloitte špecializujú na oblasť technológií, médií a telekomunikácií a z rozhovorov s odvetvovými analytikmi a vedúcimi pracovníkmi z krajín celého sveta.
 
 
V prípade záujmu o kompletné znenie štúdie navštívte stránku:
 
 
 

Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

15. 11. 2024

USD 1,058 0,005
CZK 25,286 0,019
GBP 0,835 0,003
HUF 407,230 0,180
CAD 1,486 0,010

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS