Cuno je svetový líder vo vývoji, výrobe a predaji širokej škály filtračných produktov určených na separáciu, čistenie a úpravu kvapalín a plynov. Jeho produkty nachádzajú uplatnenie v mnohých odvetviach, predovšetkým v zdravotníctve a priemysle. Spoločnosť vlastní celkovo 8 výrobných prevádzok, ktoré sú umiestnené v Spojených štátoch, Európe, Japonsku, Brazílii a Austrálii a predajné pobočky po celom svete. Vzhľadom k stále vzrastajúcej potrebe ochrany životného prostredia, obchod s filtračnými zariadeniami rastie, v súčasnosti rýchlosťou 7-8 percent ročne. Celosvetovo sa odhaduje na 3 miliardy USD.
História spoločnosti sa datuje od roku 1912, kedy jej zakladateľ, Charles Cuno, začal vyrábať produkty predovšetkým pre automobilový priemysel. Spoločnosť rástla a rozvíjala nové výrobky, ktoré zahŕňali motorové a hydraulické kovové filtre. Počas rokov 1960-1980 sa primárnym zameraním spoločnosti stali filtrácia a separácia. V období 1986-1996 bolo Cuno súčasťou komerčného Intertechu, pričom sa zameriavalo predovšetkým na čistenie kvapalín. V septembri 1996 sa Cuno zaradilo medzi verejne obchodovateľné spoločnosti.
Produktové spektrum firmy sa v súčasnosti skladá z vysoko kvalitných filtračných a čistiacich zariadení. Problémom, ktoré sú spojené s čistením vody sa venujú tri divízie. Prvou z nich je Agua-Pure, ktorá ponúka kompletnú sadu filtrov. Výsledným efektom ich používania je čistá, nezávadná a chutná voda. Jednotlivé typy filtrov umožňujú odstránenie špiny, pliesní a sedimentov. V rade filtrov sú aj také, ktoré sa používajú na ochranu horúcej vody tým, že zabraňujú korózii a predlžujú tak životnosť jednotlivých častí a súčiastok potrubí. Filtráciou sa taktiež predlžuje životnosť zariadení, akými sú napríklad ohrievače, umývačky riadu, práčovne. Spoločnosť ďalej ponúka výrobky určené špeciálne na použitie v kuchyniach a kúpelniach. Rovnako dôležité sú aj filtre pre zmäkčovanie vody, ktoré redukujú vodný kameň. Druhou divíziou je Water Factory Systems, ktorá je známa vysoko kvalitnými systémami fungujúcimi na princípe obrátenej osmózy. Jedná sa o proces, pri ktorom sa voda pod tlakom transportuje cez membránu zloženú z niekoľkých vrstiev. Membrána pracuje ako bariéra, ktorá je priepustná iba pre molekuly vody a zachytáva mikroorganizmy, koloidy, ióny rozpustených solí i molekuly organických látok. Tieto nečistoty cez membránu neprenikajú a sú odvádzané do odpadu. Systém obrátenej osmózy sa aplikuje v parných zariadeniach, hmlových systémoch a skleníkových zavlažovacích zariadeniach. Poslednou divíziou je Cuno-Food Service. Ako už z názvu vyplýva, ide o spoločnosť, ktorá dodáva čistiace a filtračné zariadenia zabezpečujúce čistú, čerstvo chutiacu pitnú vodu používanú primárne na prípravu pokrmov. Voda má rozhodujúci vplyv na akosť jedla. Je preto potrebné aby bola zdravotne nezávadná a neobsahovala organizmy alebo látky, ktoré by mohli mať nepriaznivý vplyv na jej chuť a kvalitu. Napríklad väčšie množstvá zlúčenín železa alebo mangánu značne zhoršujú chuť, vody s vyšším obsahom horčíka a síranov sú horké. Zloženie vody rovnako zohráva dôležitú úlohu v kontaminácii, zanášaní a poruchovosti zariadení potrebných na výrobu jedla. Food Service poskytuje výrobky v širokej škále, od zdokonalenia chuti pre uspokojenie zákazníkov až po udržiavanie čistoty, účinnosti a očakávanej životnosti zariadení.
Za posledný rok dosiahli tržby Cuno Inc. 244,4 mil. USD, čo je zvýšenie o 1% v porovnaní s rokom 2000, v ktorom tržby predstavovali 243,1 mil. USD. Čistý zisk v roku 2001 vzrástol oproti roku 2000 o zaujímavých 15% na 20 mil. USD. Zisk na jednu akciu stúpol oproti predchádzajúcemu roku o 14%. Výrazný podiel na zisku tvoril predaj nových výrobkov. Predstavoval hodnotu 50,5 mil. USD (oproti 45,5 mil. USD v 2000), čo je približne 21% z celkového predaja. Úspešný bol predovšetkým predaj produktov v oblasti biofarmácie a diagnostiky, ktorý zaznamenal 4% nárast. Taktiež sa darilo predaju zariadení slúžiacich na čistenie vody, kde ich predaj vzrástol o 6%. Vzhľadom k úspešným tržbám sa spoločnosť rozhodla investovať 13,7 mil. USD na vývoj nových produktov.
Cena akcií na technologickej burze NASDAQ sa za posledných 52 týždňov pohybovala v rozmedzí 22,12 USD až po 34,48 USD za akciu. V súčasnosti sa udržiava na úrovni 34,4 USD. Trhová kapitalizácia dosahuje hladinu 563,7 mil. USD.
Autori sú analytikmi spoločnosti P67 value, s.r.o., Bratislava, ktorá patrí do skupiny Penta Holding.