Prvé náznaky o prípadnom príchode automobilky Hyundai na Slovensko sa objavili v roku 2002, kedy sa predstavitelia automobilky stretli aj s prezidentom SR Rudolfom Schusterom. Hyundai na začiatku rozhodovacieho procesu zvažoval lokality nachádzajúce sa na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Poľsku, Slovinsku a Rumunsku. V októbri 2003 sa v médiách objavili informácie, podľa ktorých zostali v hre o závod už len Maďarsko a Poľsko. Hovorca Hyundai Jake Jang tieto správy vyvrátil, keď informoval, že v hre sú ešte Česká republika, Maďarsko, Poľsko a Slovensko.
Začiatkom októbra 2003 absolvoval minister hospodárstva Pavol Rusko počas pracovnej návštevy Južnej Kórey rokovania s predstaviteľmi automobilky, medzi inými aj s viceprezidentom Kim Dong Jinom. Následne 17. októbra navštívila delegácia Hyundai Slovensko, pričom si prezrela lokalitu na výstavbu závodu v blízkosti Žiliny. Okrem lokality pri Žiline zvažoval Hyundai výstavbu aj pri Žatecku v Českej republike, v poľskom Dolnom Sliezsku a v Maďarsku. Do užšieho výberu však v novembri 2003 postúpila len Žilina a poľská lokalita.
Štátna pomoc pre Hyundai bola pre oboch účastníkov užšieho výberu, Slovensko aj Poľsko, limitovaná legislatívou Európskej únie na 15 % objemu investície. Podľa Ruska balík štátnej pomoci obsahuje účelové dotácie na nákup investičného majetku, finančné dotácie na rekvalifikáciu, ako aj podporu zamestnanosti. Žilinský kraj ponúkal automobilke Hyundai v rámci stimulov úľavy na dani z nehnuteľností, na dani z pozemkov, ako aj podporu v oblasti vzdelávania a zdravotníctva. Žilina investorom poskytne aj dočasné administratívne centrum. Takisto verejná doprava sa rozšíri až k územiu, na ktorom bude stáť závod. Do roku 2006 by mal štát taktiež dokončiť diaľničné prepojenie Žiliny a Bratislavy.
Žilinská regionálna komora Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) vypracovala aj katalóg potenciálnych subdodávateľov pre automobilový priemysel v Žiline a jej okruhu zhruba do 200 kilometrov. Zahŕňa 280 výrobcov komponentov a poskytovateľov služieb z celého Slovenska, ale aj 106 subjektov z Poľska a 80 z ČR. Podľa SOPK je Žilina pre automobilku vhodnou lokalitou aj preto, že až 183 z potenciálnych dodávateľov sídli v Žilinskom kraji.
Finančný objem investícií spojených s výstavbou nového závodu je podľa AFP 700 mil. eur. S výstavbou by sa malo začať už tento rok, uvádza sa vo vyhlásení dcérskej spoločnosti Hyundai, firmy Kia. Po dokončení v roku 2006 dosiahne kapacitu výroby 200 tis. vozidiel ročne. Závod by mal mať 2 400 zamestnancov. Investícia Hyundai však nezahŕňa iba výstavbu závodu, ale aj rozvoj všetkých nadväzujúcich odvetví. Výstavba závodu má zabezpečiť silnejúcu pozíciu automobilky na európskych trhoch.