ČLÁNOK




Budúci rok by mal priniesť konsolidáciu slovenského internetu
13. decembra 2000

Budúci rok by mal na slovenský internet priniesť hlavne zmeny týkajúce sa obsahu a fungovania portálov a internetových obchodov. Databáza www.shopping.sk eviduje približne 260 internetových predajní, reálne je však funkčných len okolo 30. Zvyšok v budúcom roku buď zanikne alebo zmení svoju zákaznícku komunikáciu, začne sa viac venovať marketingu. Zároveň sa však pravdepodobne uskutoční aj vlna zlučovaní či akvizícií. Pre agentúru SITA to uviedol riaditeľ Agentúry Ma-Rek s.r.o. Marek Farkaš.

Ďalšie zmeny by mal podľa M. Farkaša priniesť na Slovensko zahraničný kapitál a zvýšenie objemu príjmov z internetovej reklamy. Problémom je však odkladanie novely zákona o reklame, ktorá by stanovila právny rámec pre reklamné aktivity na internete. V súčasnosti totiž je oficiálne nelegálne šíriť reklamu prostredníctvom počítačovej siete, či už priamo na internetových stránkach alebo prostredníctvom e-mailu.

Najväčšou tohtoročnou udalosťou slovenského internetu sa stalo podľa M. Farkaša otvorenie internetovej banky Eliot, ktorá výrazne pomohla rozvoju elektronického maloobchodu. Podľa jeho odhadov by mal objem internetového maloobchodu v tomto roku dosiahnuť približne 30 mil. Sk, pričom jeho výška stále rastie a na budúci rok by mohla dosiahnuť 50 mil. Sk.

Agentúra Ma-Rek zaregistrovala výrazný nárast predaja v súvislosti s predvianočnou nákupnou horúčkou, ktorá sa preniesla z klasických obchodov aj na internet. Už od októbra evidoval internetový obchod music&media shop Agentúry Ma-Rek až 80-percentný nárast tržieb. Agentúra je jedným z najväčších prevádzkovateľov slovenských internetových služieb. Patria medzi ne napríklad shopping.sk, cdshop.sk, eaukcie.sk, kultura.sk alebo funserver.sk.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

6. 11. 2024

USD 1,070 0,020
CZK 25,339 0,004
GBP 0,832 0,007
HUF 410,080 0,830
CAD 1,489 0,023

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS