Francúzska finančná skupina BNP Paribas zredukuje investície vo svojej 100-percentnej dcérskej on-line bankovej divízií Banque Directe. Stane sa tak v dôsledku spomalenia národného hospodárstva a jeho účinkov na francúzsky bankový sektor, v ktorom sa zintenzívňuje konkurenčný boj.
Ako uviedol v stredu 24. októbra predstaviteľ materskej BNP Paribas, divízia Banque Directe poskytujúca služby retailovým zákazníkom prostredníctvom internetu a originálnej francúzskej siete Minitel, zameria svoje výdavky predovšetkým na skvalitnenie služieb. Naopak znížiť by mala výdavky na marketing, komunikáciu a rozvoj nového podnikania.
BNP podľa slov jej nemenovaného predstaviteľa nemá v úmysle odpredať Banque Directe, ktorá patrí medzi najväčšie on-line bankové spoločnosti vo Francúzsku. Banque Directe zamestnávajúca 200 pracovníkov poskytuje podľa odhadov služby minimálne stovke tisícom klientov.
Banque Directe sa obzerá po možných partnerstvách s inými spoločnosťami s cieľom posilniť svoj biznis. Nedávno nadviazala spoluprácu s internetovou divíziou Wanadoo patriacej do telekomunikačnej skupiny France Télécom. Spoločnosti sa však nepodarilo rozvinúť partnerstvo s retailovou sieťou Carrefour. Pokus o spoluprácu stroskotal v minulom roku.
Podľa informácií, ktoré priniesla francúzska tlač, znižovanie investícií materského koncernu by mohlo naznačovať možný odpredaj divízie. Finančný denník Les Échos uviedol, že Banque Directe údajne rokuje o spojenectve s poisťovňou Axa. Predstavitelia Banque Directe a Axa však odmietli špekulácie komentovať.
Dohady o budúcnosti Banque Directe sa objavujú v čase, keď v krajine narastá počet domácich i zahraničných bankových subjektov ponúkajúcich konkurenčné produkty a služby a internet sa stáva uznávaným distribučným kanálom v bankovom odvetví.
Aj keď Banque Directe vznikla ešte v roku 1994, úspešne s ňou súperia noví hráči ako ING Direct, Banque Bipop, Zebank a AGF Banque.