Hlavným zaklínadlom americkej ekonomiky je v posledných rokoch rast produktivity, dosiahnutý vďaka implementácii nových technológií. Rozmenené na drobné to môže byť napríklad software automatizujúci obchodné vzťahy s dodávateľmi a odberateľmi, rozmenené ešte na drobnejšie to môže byť napríklad centralizácia a optimalizácia nákupu vybavenia a bežných potrieb pre kancelárie alebo software určený na automatizáciu vzťahu so zákazníkmi. Ich aplikovanie, založené na využití internetu, prináša výrazné úspory nákladov. Pre tento v minulom roku mimoriadne populárny sektor sa zaviedla bojovne znejúca skratka B2B, odvodená od business to business.
Jednou zo spoločností orientovanou na produkciu takéhoto software je Ariba. Jej software využívajú na on line manažovanie nákupov niektoré veľké svetové spoločnosti z radov výrobcov, obchodníkov i distribútorov, patrí medzi ne napríklad DuPont, Federal Express, Chevron a Honda. Podstatnú časť príjmov Ariba predstavuje predaj sofware, technická podpora a služby predstavujú iba 30% tržieb. Tieto za posledných dvanásť mesiacov dosiahli 426 mil USD, za posledný kvartál to pritom bolo 170 mil USD.
Cena akcií Ariba kulminovala na jeseň minulého roku na úrovni tesne pod 170 USD. Nasledujúce vytriezvenie a prudký pád však znamenali pokles na 40 USD na začiatku tohto roku. Pokračovanie depresie na trhu viedlo ďalšiemu oslabeniu ceny až na úroveň 10 USD, ku ktorej sa cena priblížila v poslednom týždni.
Ariba vykázala stratu na akciu vo výške 5,27 USD. Tržby na akciu dosahujú 1,69 USD, to znamená že Price/Sales pomer je napriek pádu ceny na 10 USD rovný takmer 6, čo je zhodou okolností pomer dosahovaný napríklad Adobe. Podľa analytikov by Ariba mala dosiahnuť na konci roku (fiškálny rok končí v septembri) zisk na úrovni 23 centov na akciu, čo by prestavovalo PE na úrovni 43. Dlhodobý rast zisku by mal pritom dosiahnuť 56%. Ariba je z jednou najriskantnejších, zároveň však potenciálom zaujímavých stávok ponúkaných na súčasnom sužovanom trhu technológií.