Americká spotrebiteľská dôvera v marci nečakane vzrástla a aj napriek klesajúcim akciovým trhom prelomila negatívny trend uplynulých troch mesiacoch. Predbežný index spotrebiteľských nálad, ktorého tvorcom je Univerzita v Michigane, zachytávajúci postoje spotrebiteľov v prvých týždňoch mesiaca, vzrástol na začiatku marca na 91,8 bodu z februárovej úrovne 90,6 bodu. Ekonómovia očakávali pokles na 89,5 bodu.
I keď spotrebiteľská dôvera statočne odoláva, aktéri trhu naďalej dúfajú, že americká centrálna banka Federal Reserve (Fed) na svojom zasadaní 20. marca zníži úrokové sadzby razantným spôsobom o 75 bázických bodov, aby zabránila ekonomike skĺznuť do recesie. Správa o pomerne slušnej úrovni spotrebiteľskej dôvery zmiatla trhy, ktoré očakávali výrazne horší vývoj. Po zverejnení správy začali subjekty kapitálového trhu predávať akcie a štátne dlhopisy krátkodobo poklesli, pretože investori sa začali obávať, že zníženie úrokových sadzieb nebude až také agresívne, ako by sa pri zlých náladách spotrebiteľov dalo očakávať.
Univerzita v Michigane je taktiež tvorcom takzvaného barometra súčasných podmienok, ktorý je ukazovateľom názorov spotrebiteľov na vlastnú finančnú situáciu. Tento indikátor poklesol na začiatku marca na 104,1 bodu z februárových 105,8 bodu.
Index očakávaní, ktorý naznačuje, aký majú spotrebitelia názor na nasledujúcich 12 mesiacov, vzrástol na 84 bodov z februárových 80,8 bodu. Táto úroveň je však aj naďalej v blízkosti päťročného minima. Údaje zozbierané Univerzitou v Michigane sú zverejňované dvakrát za mesiac v predbežnej a finálnej sérii. Predbežná séria údajov zahŕňa odpovede 250 respondentov, ktorí boli oslovení v stredu 14. marca.