Americká internetová vyhľadávacia služba AltaVista patrila svojho času medzi najpopulárnejšie. Potom ju predbehli konkurenti, najmä súčasná svetová jednotka, vyhľadávacia služba Google. AltaVista teraz zmenila dizajn, pridala nové funkcie a snaží sa získať späť stratenú slávu.
„Google chce, aby sa jeho návštevníci cítili šťastní. My chceme, aby nám dôverovali,“ hovorí výkonný riaditeľ AltaVisty Jim Barnett. Naráža tým na tlačidlo s nápisom ,,I’m Feeling Lucky“ (Cítim sa šťastný), ktoré je na webovej stránke Google. Po zvolení tejto funkcie je návštevník automaticky presmerovaný na prvú stránku, ktorá zodpovedá jeho vyhľadávacím kritériám. Preskočí sa obvyklý zoznam nájdených stránok.
AltaVista nemieni napodobňovať, okrem jednoduchšieho a prehľadnejšieho dizajnu prichádza s vlastnými originálnymi funkciami. Patrí medzi ne databáza obsahujúca odkazy na milióny súborov vo formáte PDF (zväčša ide o takzvané elektronické knihy). Zaujímavá je aj služba News, ktorá umožňuje návštevníkom vyhľadávať internetové vydania novín a časopisov. Vyhľadávať sa dajú podľa regiónu, periodicity alebo tematického zamerania. Periodiká sa pridávajú do vyhľadávacej databázy automaticky, výkonný server, ktorý má túto prácu na starosti, ich pridá asi tritisíc každých 15 minút.
Ďalšou novinkou je tlačidlo označené ako ,,More Precision“ (viac presnosti). Tu namiesto kľúčových slov zadávate celé otázky. Vďaka nim sa dokážete dopracovať k presnejším výsledkom vyhľadávania. Spoločnosť teraz takisto každých 24 hodín aktualizuje svoju databázu najčastejšie zadávaných kľúčových slov. Všetky databázy sa aktualizujú častejšie, aby výsledky vyhľadávania väčšmi zodpovedali aktuálnemu stavu. Zlepšili sa aj národné verzie AltaVisty, takže ľudia si môžu vybrať spomedzi viacerých spôsobov vyhľadávania stránok v ich rodnom jazyku. Posledným dôležitým krokom je zmena prístupu k reklamným banerom. Každá vyhľadávacia služba žije predovšetkým z reklamy. V prípade, že je reklama príliš obťažujúca, však odrádza návštevníkov. Spoločnosť preto upustila od veľkých reklamných banerov na úvodnej stránke. Namiesto toho sa sústreďuje na menšie, adresnejšie banery, ktoré sa zjavia spolu s výsledkami vyhľadávania. Teda ak hľadáte stránky o autách, pravdepodobne sa vám zjaví reklama niektorej automobilky.
AltaVista stratila svoju vedúcu pozíciu v posledných dvoch rokoch. Ešte v októbri 2000 zaznamenala 15,6 milióna jednotlivých návštevníkov. V septembri tohto roku to bolo už len 5,6 milióna.