Predstavitelia bánk v SR očakávajú v najbližšom období výrazný nárast využívania služieb prostredníctvom internet bankingu. Celkový počet klientov komunikujúcich prostredníctvom internetu v dvoch najväčších bankách Slovenskej sporiteľni (SLSP) a VÚB predstavuje v súčasnosti približne 39 tisíc (24 tis. SLSP a 15 tis. VÚB).
„Do jedného roka by sa podľa odhadov SLSP mal zvýšiť počet klientov využívajúci služby internet bankingu o 100 až 120%, na približne 50 tisíc užívateľov. V horizonte dvoch rokov SLSP očakáva približne 100 tis. klientov.“ uviedla hovorkyňa SLSP Ďuricová
VÚB v súčasnosti eviduje približne 60 tisíc klientov, ktorí využívajú elektronické bankovníctvo. Služby internet bankingu, ktorý VÚB zaviedla len od novembra minulého roka, využíva z tohto počtu približne štvrtina klientov, uviedol hovorca VÚB Norbert Lazar. V horizonte jedného až dvoch rokov VÚB očakáva dvojnásobný nárast počtu užívateľov internet bankingu, pričom percentuálne v prepočte na všetkých klientov banky by mal dosiahnuť 7 %
Istrobanka začala v rámci balíka služieb elektronického bankovníctva s poskytovaním internetu v minulom roku. „Zavedenie služby internet bankingu vyvolalo s mimoriadny záujem zo strany klientov a v súčasnosti ich využíva 2 200 klientov,“ uviedol riaditeľ odboru stratégie a marketingu Istrobanky Milan Ježo. Ako ďalej dodal, „v roku 2002 – 2003 očakávame významný nárast počtu klientov internet bankingu hlavne v súvislosti s približovaním mobilnej komunikácie a internetu a s ďalším rozširovaním technickej infraštruktúry. Predpokladáme, že rozšírenie možnosti prístupu obyvateľstva k internetu bude znamenať aj automaticky väčší záujem o bankové služby poskytované jeho prostredníctvom“.
ČSOB zatiaľ nemá vo svojej ponuke služby poskytované prostredníctvom internetu. Jeho zavedenie však pripravuje ešte do konca tohto roka, pričom cieľovou skupinou tohto produktu by mala byť široká klientela z radov právnických fyzických osôb. Od zavedenia internet bankingu spolu s ostatnými produktmi elektronického bankovníctva očakáva celkové zlepšenie administratívnych procesov v banke.
Využívanie internet bankingu v najbližších rokoch predpokladá rozšírenie služieb o úverové produkty ako aj produkty dcérskych a partnerských organizácii bánk. Do tejto skupiny možno zaradiť stavebné sporenia, obchodovanie s cennými papiermi a podielovými listami. Všeobecne sa očakáva, že banky budú ponúkať čoraz komplexnejšie bankové produkty. Významný pokrok by mal priniesť zákon o digitálnom podpise a rozvoj v oblasti prenosu hlasu a obrazu.
Za hlavnú bariéru rozvoja internet bankingu sa v súčasnosti považujú vysoké telekomunikačné poplatky pri nízkych prenosových rýchlostiach analógových liniek, ako aj ekonomická situácia rodín na Slovensku odrážajúca sa na nízkej penetrácii osobných počítačov v domácnostiach. Rozvoju internet bankingu prekáža aj skutočnosť, že veľká časť užívateľov využíva prístup k internetu na pracovisku, čo bráni jeho širšiemu využitiu
v domácnosti.