Trh s osobnými počítačmi v strednej a východnej Európe vzrástol v roku 2000 v priemere o 12,5 %, pričom predaj PC v regióne dosiahol takmer 3,6 mil. kusov. Celková hodnota trhu predstavovala 3,83 mld. USD. Najväčším trhom bolo Rusko, kam smerovalo 1,4 mil. PC, čo je 39 % celkového objemu dodávok v regióne.
Druhým najväčším lokálnym trhom bolo Poľsko s 781,6 tis. predanými PC v hodnote 908 mil. USD. V Českej republike si zákazníci kúpili 296 tisíc osobných počítačov za 386 mil. USD a v Maďarsku 213 tis. počítačov za 275 mil. USD. Súhrnne tvorili tieto štyri krajiny tri štvrtiny z celkového predaja na regionálnom trhu. Vyplýva to z analýzy spoločnosti IDC.
Na Slovensku vzrástol vlani trh s osobnými počítačmi o viac než 18 %, keď sa tu predalo 89 tisíc ks v celkovej hodnote 106 mil. USD. Predaj tak prekonal doteraz najlepší rok 1997. IDC dáva tento nárast do súvislosti predovšetkým s ekonomickým rastom na Slovensku. V dôsledku privatizácie smerovali veľké dodávky do Slovenských telekomunikácií a tiež do niektorých bánk.
Predaj PC tiež podporili medzinárodné obchodné reťazce, ktoré predávali PC predovšetkým pre sektor malých kancelárií a domácností. Na prvej pozícii medzi dodávateľmi zostala spoločnosť Compaq, za ktorú sa posunula IBM. Predaj prenosných počítačov na Slovensku vzrástol v minulom roku o 74 %. V roku 1999 však bol slovenský trh s notebookmi veľmi slabý v porovnaní s ostatnými krajinami regiónu.
Najdôležitejším zákazníckym segmentom v strednej a východnej Európe boli malé a stredné spoločnosti od 10 do 499 zamestnancov, ktoré získali v celom regióne najväčší zhruba 43-percentný podiel. Odbyt pre tento segment stúpol o 14 %. Naopak, spomalenie zaznamenal odbyt pre štátny sektor a veľké spoločnosti. Podľa IDC je to dôsledkom snahy o redukciu verejných výdavkov.
Najväčším dodávateľom v regióne strednej a východnej Európy bola spoločnosť Compaq, ktorá získala 7,5 % trhu, spoločnosť IBM obsadila 4,2-percentný podiel trhu. Päť najväčších značkových dodávateľov doplnili Hewlett-Packard, Dell a Toshiba. Celkovo predali svetové značky 26 % všetkých počítačov v regióne.