Kľúčový ukazovateľ spotrebiteľských nálad v USA zaznamenal v marci rast po troch predchádzajúcich mesiacoch v znamení prudkého poklesu. Naznačuje to, že pesimizmus spotrebiteľov v USA pravdepodobne dosiahol svoje dno. Finálny index nálad spotrebiteľov vykalkulovaný Univerzitou v Michigane, ktorý je ukazovateľom postoja amerických spotrebiteľov voči vyhliadkam ekonomiky a voči ich súčasnej finančnej situácii, vzrástol v marci na 91,5 bodu z februárovej úrovne 90,6 bodu. Ekonómovia očakávali pokles indexu na 90,2 bodu v dôsledku prudkého poklesu cien akcií v marci a mnohých správ o prepúšťaní vo veľkých amerických firmách kvôli spomaľovaniu ekonomického rastu.
„Spotrebitelia si uvedomujú, že USA zatiaľ nie sú v recesii. Rast zamestnanosti sa síce spomalil, avšak úrokové sadzby poklesli a pokles sadzieb zlepšuje nálady medzi spotrebiteľmi,“ povedal jeden z analytikov spoločnosti Merrill Lynch v New Yorku. Index očakávaní, ktorý je ukazovateľom nálad spotrebiteľov ohľadne nasledujúcich 12 mesiacov a ktorý v predchádzajúcich mesiacoch klesal najvýraznejšie, zaznamenal v marci rast na 83,9 bodu z februárovej úrovne 80,8 bodu.