Podľa analýzy spoločnosti Ernst & Young budú v roku 2005 maloobchodné predaje prostredníctvom internetu (on-line) na celom svete predstavovať 10 až 12 % všetkých realizovaných predajov v kategóriách ako sú odevy, módne doplnky, zdravotné a kozmetické výrobky, či hračky. V niektorých kategóriách, napríklad knihy, hudba, softvér, video a spotrebná elektronika, by mohli predstavovať až 25 % celkového objemu predaja.
Z prieskumu ďalej vyplýva, že zoznam kategórií výrobkov, ktoré sa on-line nakupujú v USA, sa v minulom roku rozšíril a nezahŕňa už len knihy, CD a počítače, ktoré boli hnacou silou na začiatku rozvoja predaja on-line. Zatiaľ čo takmer polovica respondentov uviedla, že on-line zakúpila knihy (52 %), počítačové produkty (49 %) a hudbu (49 %), tak viac ako tretina (37 %) si kúpila on-line tiež odevy a módne doplnky. Približne štvrtina opýtaných si v priebehu posledných 12 mesiacov kúpila prostredníctvom internetu tiež hračky (28 %) alebo zdravotnícke a kozmetické výrobky (25 %).
V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi výrazne vzrástol počet zákazníkov, ktorí cez sieť nakupujú „často“ – desať alebo viac nákupov v priebehu posledných 12 mesiacoch a vo výške aspoň 500 USD. Podľa prieskumu predaj on-line už dnes začína mať dopad na bežný predaj v obchodoch. Viac ako polovica (57 %) celkového počtu spotrebiteľov nakupujúcich on-line a dokonca až 76 % tých, ktorí nakupujú „často“, už v bežných obchodoch nakupuje v menšej miere.