DoubleClick nie je firma pre milovníkov starej ekonomiky. Nielenže pôsobí v tak nemateriálnom odvetví, ako je reklama, ona dokonca pôsobí v tak metafyzickej oblasti, ako je reklama na internete. Napriek tomu sa však zdá, že tak ako tí praví alchymisti dokázali utkať matériu z mesačného svitu, dokáže i DoubleClick získať z reklamy na internete reálne peniaze. Alebo je k tomu veľmi blízko.
DoubleClick ponúka svoje služby umiestňovateľom i zadávateľom reklamy, s tým že jej hlavným prínosom je systém vyhodnocovania a čo najeefektívnejšej distribúcie reklamy. K tomu využíva DART technológiu, používanú v súčasnosti 1,500 web servermi. Licencia na DART je využívaná i tretími stranami.
V štvrtok po skončení obchodovania oznámil DoubleClick svoje výsledky za posledný kvartál. Tieto prekonávali očakávania, hovoriace o strate 2 centov na akciu a po prvý krát v histórii spoločnosti znamenali nie záporný výsledok, keď výsledok dosiahol v prepočte na akciu takmer rovnú nulu. Medziročný rast tržieb v poslednom kvartáli dosiahol 41%.
Možný dramatický nárast ceny však stlmilo varovanie pred tohtoročným vývojom. Podľa DoubleClick klesnú príjmy z médií v tomto roku o 25 až 30%. Na prvý kvartál spoločnosť očakáva stratu 7 až 9 centov na akciu, predpovede analytikov pritom hovorili o strate 6 centov na akciu. Cena akcií DobleClick sa pred rokom pohybovala okolo 120 USD, v posledných dňoch sa hýbala okolo 11 USD. Na najbližších 5 rokov očakávajú analytici pre spoločnosť takmer 50% tempo rastu ziskovosti.