Keby sa znovu naskytla príležitosť, Volkswagen investuje na Slovensku aj po druhý raz. V piatok to na valnom zhromaždení Občianskeho združenia Neformálne ekonomické fórum – Hospodársky klub povedal predseda predstavenstva nemeckého koncernu VW Ferdinand Piech pri preberaní prestížnej výročnej ceny Zlatý biatec 2000.
Na margo rozvoja automobilového priemyslu na Slovensku F. Piech konštatoval, že SR má mnohé konkurenčné výhody v porovnaní s Maďarskom, Českou republikou a Poľskom. To je podľa neho aj dôvod umiestnenia výroby nového terénneho vozidla VW Colorado do Bratislavy. „Ani možná investícia automobilky BMW na Slovensku neovplyvní rozvoj aktivít slovenského závodu VW,“ poznamenal a dodal, že „z globálneho hľadiska má napríklad samotná automobilka Audi, patriaca do koncernu VW, väčší podiel na trhu než BMW“.
Šéf koncernu VW, ktorého v piatok prijal i prezident SR Rudolf Schuster, ďalej vyzdvihol kontinuitu všetkých závodov koncernu. Pozitívne zhodnotil vývoj výroby v ôsmich nových závodoch vo východnej Európe, pričom jeho slov má v tomto regióne osobitné postavenie závod VW Slovakia a česká Škoda.
Koncern VW má na Slovensku úspešnú spoločnosť Volkswagen Slovakia, a.s., ktorá sa v uplynulých rokoch stala najväčším strojárskym podnikom v SR a najväčším exportérom Slovenska. Podľa údajov z novembra 2000 koncern na Slovensku investoval 775 mil. DEM. Takmer celý objem produkcie VW Slovakia exportuje, pričom sa podieľa 16 percentami na celkovom slovenskom vývoze. Tržby Vokswagenu dosiahli v roku 1999 približne 68 mld. Sk, na minulý rok podnik plánoval obrat 84 mld. Sk.
Aktuálny výrobný program VW Slovakia tvoria vozidlá typu VW Golf, VW Golf 4Motion, VW Golf Variant 4Motion, VW Bora 4Motion VW Bora Variant 4Motion, VW Polo GP. Sériová produkcia modelov VW Golf štvrtej generácie sa začala v júli 1997 a v bratislavskom závode sa vyrábajú zákazníckym spôsobom. Montáž prvých vozidiel VW, konkrétne Passatu Variant B3, bola v Bratislave spustená v decembri 1991.
Nemecká automobilka Volgswagen AG zaznamenala v uplynulom roku 3,9-percentný rast objemu predaja na úroveň 5,06 mil. automobilov. Podiel spoločnosti na globálnom trhu sa tak zvýšil na 12,2 %, pričom jej trhový podiel v roku 1999 predstavoval 12 %.