Celková hodnota transakcií elektronického obchodu (e-commerce) v Českej republike v minulom roku predstavovala 40 mil. USD. Vyplýva to z poslednej správy spoločnosti IDC o českom internetovom trhu. Podľa IDC, globálneho poskytovateľa trhových a priemyselných analýz, dosiahne celkový domáci trh e-commerce do roku 2004 hranicu miliardy dolárov.
Približne 80 % z celkového trhu vlani tvoril obrat z koncových business-to-business (B2B) transakcií. Najvýraznejšie sa na tržbách z internetových transakcií podieľali dodávatelia osobných počítačov a IT hardvéru. Zatiaľ relatívne malý podiel transakcií typu business-to-consumer (B2C) podľa IDC v budúcnosti výrazne porastie. Elektronickí obchodníci v tomto roku očakávajú nárast obratu až o 300 %.
Popri spoločnostiach z oblasti informačných technológií, ktoré implementujú stratégie pre e-commerce ako prvé, by na internete mali rozšíriť svoje podnikanie postupne tiež firmy z iných odvetví. Technológie a služby potrebné k začatiu podnikania na internete im poskytnú vznikajúce elektronické trhoviská (eMarketplaces). V roku 2000 tiež významne vzrástli investície do tvorby webového obsahu, predovšetkým v oblasti portálov.
Podľa analytika spoločnosti IDC Central Europe Joshua Budda boli obsah a webovské aplikácie v minulosti silne ovplyvnené obmedzenou ponukou v češtine a internet tak pre Čechov nebol dostatočne atraktívny. „Konkurencia v segmente portálov by mala tento problém zmierniť tým, že prinúti poskytovateľov obsahu dodávať informácie a aplikácie šité na mieru masovým spotrebiteľom v ČR,“ dodal J. Budd.