Rakúska letecká spoločnosť Austrian Airlines (AUA) presadila s konečnou platnosťou zákaz lietania pre trojnásobného majstra sveta v seriáli F1, zakladateľa a bývalého predsedu predstavenstva Lauda Air Nikiho Laudu. „Nový člen predstavenstva Lauda Air, Ferdinand Schmidt, mi minulý piatok oznámil, že moja pilotná zmluva nebude akceptovaná,“ povedal Niki Lauda. Podľa N. Laudu sa tak bezdôvodne ukonči jeho 21-ročná zmluva služobne najstaršieho kapitána Lauda Air.
„Určite už nebudem pre Lauda Air v Rakúsku lietať,“ dodal. „Rozhodol som sa, že toto rozhodnutie akceptujem a už nemám chuť sa o tom s F. Schmidtom rozprávať,“ povedal N. Lauda. Letecká spoločnosť AUA túto udalosť nechcela komentovať a podľa AUA je to rozhodnutie nového predstavenstva spoločnosti Lauda Air.
O svojej zamestnaneckej budúcnosti sa N. Lauda odmietol vyjadriť. Zákaz lietania platí len pre Lauda Air v Rakúsku, teoreticky by mohol lietať pre dcérsku spoločnosť v Taliansku, ako aj pre hociktorú leteckú spoločnosť na svete. Pilotná zmluvu, ktorú uzavrel N. Lauda s Lauda Air a ktorú teraz AUA odmieta uznať po jeho odstúpení z funkcie predsedu predstavenstva 22. novembra, by bola platná ešte 9 rokov.
Niki Lauda odstúpil 21. novembra tohto roka po dlhotrvajúcich sporoch s AUA z funkcie predsedu predstavenstva Lauda Air. Zo začiatku išlo predovšetkým o strategické vedenie skupiny AUA, ktoré si nárokovali pre seba členovia predstavenstva a dozornej rady AUA a Lauda Air Herbert Bammer a Mario Rehulka, v poslednej dobe sa však dostali do popredia aj „nezrovnalosti“ v bilancii Lauda Air. Opakovane boli napádané obchody v cudzej mene dcérskej spoločnosti Lauda Air v Taliansku.
N. Lauda prednedávnom priznal, že prostredníctvom súkromnej nadácie vlastní väčšinový podiel v talianskej dcére. Doteraz prevládali informácie, že väčšinovým vlastníkom je nemenovaná talianska investičná banka. Spor vyostrili vysoké ceny pohonných hmôt a slabý výmenný kurz eura voči doláru, čo spôsobilo obidvom leteckým spoločnostiam veľké problémy.
Letecká spoločnosť Lauda Air zaznamenala v minulom obchodnom roku masívne straty vo výške až 1 mld. ATS. Podľa N. Laudu však strata predstavuje 600 mil. ATS.