Akcionári spoločnosti Slovenské aerolínie, a.s. (SA) sa na valnom zhromaždení vzdali predkupného práva na podiel štátu v tejto spoločnosti. Výnimku tvoria spoločnosti Wili Group, ktorá v SA vlastní 26,07 % akcií a korporácia Jak, ktorá vlastní nepatrný, 0,02-percentný podiel aerolíniách. Pre agentúru SITA to uviedol podpredseda predstavenstva SA Peter Klučka. Ministerstvo preto podľa jeho slov predloží zostávajúcim dvom akcionárom do 4. decembra tohto roku písomný návrh na ukončenie účasti štátu v tejto spoločnosti, pričom obidvaja akcionári budú mať 30 dní na to, aby svoj záujem o štátny podiel prejavili. Ak záujem neprejavia, začiatkom januára MDPT vypíše verejnú súťaž na predaj svojho podielu.
Udalosti okolo predaja štátneho podielu v aerolíniách sa urýchlili po tom, čo v stredu Ministerstvo financií SR vydalo povolenie ministerstvu dopravy na kapitálový vklad do SA. MDPT totiž do aerolínií vložili nepeňažný vklad v hodnote 41,42 mil. Sk v podobe náhradných dielov, čím sa nominálna hodnota podielu ministerstva na základnom imaní spoločnosti zvýšila na takmer 75 mil. Sk. Podľa P. Klučku je to zároveň minimálny výnos, ktorý ministerstvo očakáva z predaja svojho 34-percentného podielu. Ako potvrdil, záujem o kúpu 34-percentného podielu štátu v SA prejavila vo februári tohto roka popradská spoločnosť Air Transport Europe, s.r.o.
Ukončením navyšovania kapitálu došlo aj k zmenám v akcionárskej štruktúre spoločnosti. Vzrástol podiel Devín Group, spol. s r.o. z 20,91 % na 36,58 % a poklesol podiel východoslovenskej Cassovia Air, a.s. zo 7,36 % na 3,33 % základného imania. Svoje rozhodujúce postavenie stratil Wili Group, ktorý síce upísal akcie za 20 mil. Sk, jeho podiel však poklesol z 37,68 % na 26,07 %. Wili Group však odkúpil spoločnosť Cassovia Air. Posledným akcionárom je ruská korporácia Jak, ktorej podiel poklesol z 0,05 % na terajších 0,02 %.
SA lietajú v súčasnosti na troch lietadlách získaných z deblokácií ruského dlhu. Ich prenajímateľom je štát, ktorý v marci 1999 vypísal výberové konanie na prenájom troch lietadiel Tu 154 M. Keďže MDPT neprijalo ani jednu ponuku na prenájom lietadiel, mala lietadlá získať popradská Air Transport Europe do krátkodobého prenájmu, aby nestáli počas letnej turistickej sezóny. Podľa predbežného opatrenia, ktoré v apríli 1999 vydal Okresný súd Bratislava I na návrh SA, však MDPT nemohlo prenajať alebo predať lietadlá Tu 154 M tretím osobám a lietadlá nakoniec ministerstvo prenajalo aerolíniám.
SA zlepšili svoje hospodárenie v tomto roku v porovnaní s predchádzajúcimi obdobiami. Najväčšiu účtovnú stratu dosiahli aerolínie v roku 1999 na úrovni 107,4 mil. Sk, spoločnosť však takmer celý rok nelietala. Strata v roku 1998 predstavovala 57,7 mil. Sk. Za osem mesiacov tohto roka aerolínie zaevidovali stratu už len na úrovni vyše 15 mil. Sk.