Spoločnosti Microsoft Corp sa takmer podarilo vytlačiť firmu Coca Cola z prvej pozície vo svetovom rebríčku hodnôt obchodných značiek. Vyplýva to z prieskumu americkej analytickej spoločnosti Interbrand.
Napriek vážnym problémom s americkými súdmi a ministerstvom spravodlivosti USA sa spoločnosť Microsoft zaradila veľmi tesne za firmu Coca-Cola, keďže trhová hodnota značky Microsoft dosiahla úroveň 70,2 miliárd dolárov, kým hodnota značky Coca Cola bola 72,5 mld. USD. Na popredné priečky sa zaradili veľké technologické korporácie ako Microsoft, Intel Corp a Nokia Corp, avšak úspešné postavenie v rámci prvej desiatky dosiahli aj firmy „starej ekonomiky“ ako napríklad General Electric Co, Walt Disney Co a McDonald’s Corp. Prvé priečky obsadili predovšetkým americké firmy, pričom z prvých 75 pozícií sa im podarilo získať až 42 priečok. Z výskumu spoločnosti Interbrand však vyplýva, že v rámci rebríčka boli americké automobilky zatienené európskymi a japonskými, ako napríklad Volkswagen, Honda a Toyota Motor Corp. Pri vytváraní rebríčka berie spoločnosť Interbrand do úvahy budúce hospodárske výsledky a význam obchodnej značky pri tvorbe ziskov.
Na prvých 10 pozíciách sa umiestnili nasledujúce firmy: 1. Coca-Cola (72,5 mld. USD), 2. Microsoft (70,2 mld. USD), 3. IBM ( 53,2 mld. USD), 4. Intel (39,0 mld. USD), 5. Nokia (38,5 mld. USD), 6. General Electric (38,1 mld. USD), 7. Ford (36,4 mld. USD), 8. Disney (33,6 mld. USD), 9. McDonald’s (27,9 mld. USD), 10. AT&T Corp. (25,5 mld. USD).