Podmienkou dodržania plánu je však úhrada predpokladanej straty vo výške 5,8 mld. Sk zo štátneho rozpočtu. Návrh zákona o štátnom rozpočte ale určil na tento účel len 2,21 mld. Sk. Za týchto podmienok tak železnice skončia hospodárenie v tomto roku so stratou minimálne 3,6 mld. Sk. Pri prezentácii plánov ŽSR na tento rok to uviedol námestník generálneho riaditeľa pre ekonomiku Dušan Zelinka.
Strategickým cieľom železníc v tomto roku je návrat nákladnej prepravy z viac ako štvormiliardovej straty do ziskovej pozície. Toto by sa malo naplniť pri preprave 55,4 mil. ton nákladu a tržbách z nákladnej prepravy v objeme 14,3 mld. Sk. Podiel na celoštátnej nákladnej preprave by sa mal udržať na 57 %, na zmluvnom základe by sa malo uskutočniť 70 % prepráv. K rastu prepravovaného objemu by malo dôjsť v kombinovanej preprave, tendencia poklesu sa prejavuje pri preprave kovov, rúd, uhlia a hnojív. Osobnú prepravu by v tomto roku malo využiť 68 mil. cestujúcich, tržby za prepravu by mali dosiahnuť 1,885 mld. Sk.
V tomto roku sa na železniciach v oblasti nákladnej prepravy zvýši tarifa pre dovoz a vývoz v priemere o 9 %, vo vnútroštátnej preprave dôjde k priemernému zvýšeniu o 11 %. V sadzobníku pre kombinovanú prepravu sa prejde na medzinárodne používané intermodálne prepravné jednotky. Tarifnou menou pre základné ponukové ceny sa stane švajčiarsky frank, platobnou menou ostane aj naďalej slovenská koruna.