ČLÁNOK




Železnice SR skončia v strate aj v tomto roku
11. marca 1999

Podmienkou dodržania plánu je však úhrada predpokladanej straty vo výške 5,8 mld. Sk zo štátneho rozpočtu. Návrh zákona o štátnom rozpočte ale určil na tento účel len 2,21 mld. Sk. Za týchto podmienok tak železnice skončia hospodárenie v tomto roku so stratou minimálne 3,6 mld. Sk. Pri prezentácii plánov ŽSR na tento rok to uviedol námestník generálneho riaditeľa pre ekonomiku Dušan Zelinka.

Strategickým cieľom železníc v tomto roku je návrat nákladnej prepravy z viac ako štvormiliardovej straty do ziskovej pozície. Toto by sa malo naplniť pri preprave 55,4 mil. ton nákladu a tržbách z nákladnej prepravy v objeme 14,3 mld. Sk. Podiel na celoštátnej nákladnej preprave by sa mal udržať na 57 %, na zmluvnom základe by sa malo uskutočniť 70 % prepráv. K rastu prepravovaného objemu by malo dôjsť v kombinovanej preprave, tendencia poklesu sa prejavuje pri preprave kovov, rúd, uhlia a hnojív. Osobnú prepravu by v tomto roku malo využiť 68 mil. cestujúcich, tržby za prepravu by mali dosiahnuť 1,885 mld. Sk.

V tomto roku sa na železniciach v oblasti nákladnej prepravy zvýši tarifa pre dovoz a vývoz v priemere o 9 %, vo vnútroštátnej preprave dôjde k priemernému zvýšeniu o 11 %. V sadzobníku pre kombinovanú prepravu sa prejde na medzinárodne používané intermodálne prepravné jednotky. Tarifnou menou pre základné ponukové ceny sa stane švajčiarsky frank, platobnou menou ostane aj naďalej slovenská koruna.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

26. 11. 2024

USD 1,052 0,003
CZK 25,294 0,001
GBP 0,835 0,000
HUF 410,980 1,200
CAD 1,483 0,019

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS