Slovenský startup Simplicity minulý rok získal viac ako 10 miliónov dolárov od inštitucionálnych investorov na podporu svojho rastu a expanziu do zahraničia. V súčasnosti technologickú aplikáciu využíva v Spojených štátoch amerických viac ako tridsať miest, vrátane okresu San Mateo v Kalifornii, ktorého súčasťou je takmer polovica miest v Silicon Valley. Spoločnosť o tom vo štvrtok informovala s tým, že posilňuje svoj tím s cieľom čo najrýchlejšieho rozšírenia vo svete.
Veľké mestá po celom svete prejavujú stále väčší záujem o využívanie startupu Simplicity a vedúcu úlohu pri rozvoji týchto partnerstiev vo firme prevezme Miguel Gamino Jr. Predtým pôsobil ako výkonný viceprezident a vedúci oddelenia Global Cities v spoločnosti Mastercard, má vyše 20-ročné skúseností s prácou s mestami a miestnymi samosprávami.
„Oslovujeme aj ďalšie osobnosti s bohatými skúsenosťami a vytvárame silný tím, pretože na nás čakajú veľké výzvy,“ uviedol spoluzakladateľ Simplicity Tech Inc. Andrej Krúpa. „Neviem si predstaviť lepší čas na zrýchlenie zavádzania aplikácie Simplicity, ktorá pomáha zlepšovať dôveru a transparentnosť medzi obyvateľmi miest a ich miestnou samosprávou,“ povedal Gamino Jr. Možnosť rozšíriť tento vplyv v mestách v USA a na celom svete je podľa neho „neuveriteľnou príležitosťou“.
„Vyvinuli sme a stále zdokonaľujeme unikátne riešenie, ktoré ovplyvňuje každodenný život obyvateľov v meste,“ poznamenal druhý zo spoluzakladateľov Simplicity Juraj Gago. Očakáva, že so skúsenosťami novej posily tímu v tomto odvetví budú schopní pomôcť mestu akejkoľvek veľkosti využiť aplikáciu naplno.