ČLÁNOK




Hlas zákazníka môžu na overenie totožnosti uplatňovať aj telefonickí operátori
7. februára 2022

Využívanie hlasovej biometrie, čiže hlasu zákazníka alebo užívateľa môžu pri uzatváraní zmlúv na overenie totožnosti uplatňovať aj telefonickí operátori a iní poskytovatelia komunikačných služieb. Umožňuje to nový zákon o elektronických komunikáciách, ktorého hlavná časť je účinná od začiatku februára.

Pre overenie totožnosti zákazníkov pri uzatváraní zmlúv o poskytovaní služieb či aktualizácii údajov podľa predošlého zákona mohli podniky, napríklad operátori od zákazníkov žiadať identifikačné údaje, ako aj tvárovú biometriu. „Nový zákon o elektronických komunikáciách tento zoznam osobných údajov na overenie totožnosti rozširuje o hlasovú biometriu, ako aj o podpis zákazníka,“ uviedol partner advokátskej kancelárie Havel & Partners Štěpán Štarha.

Zákon preberá smernicu známu ako európsky Kódex elektronických komunikácií, ktorý má podľa odborníka uľahčiť ich rozvoj a zabezpečiť celkovú ochranu koncových užívateľov, hlavne spotrebiteľov. Niektoré IT združenia už novú právnu úpravu v tejto oblasti kritizovali za tzv. goldplating, teda rozšírenie domácich pravidiel nad rámec európskej legislatívy.

„Transpozícia prináša do slovenského právneho poriadku a najmä do oblasti elektronických komunikácií komplexnejšie definície, viac solidarity, ale aj nové povinnosti pre telekomunikačné podniky a šíriteľov priameho marketingu,“ priblížil Štarha. Tieto zmeny mali byť podľa neho pritom prevzaté už v lehote do decembra 2020, ktorú Slovensko s väčšinou európskych štátov nestihlo.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

26. 11. 2024

USD 1,052 0,003
CZK 25,294 0,001
GBP 0,835 0,000
HUF 410,980 1,200
CAD 1,483 0,019

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS