Retailové bankové poplatky na Slovensku v júni stúpnu o 3 %. Môže za to predovšetkým úprava cenníka služieb VÚB banky, ktorá od šiesteho mesiaca tohto roka zvyšuje poplatky v úhrne o takmer 16 %. Vyplýva to z indexu bankových poplatkov sledovaných Inštitútom finančnej politiky pri ministerstve financií. Medziročne tak budú bankové poplatky v júni na Slovensku vyššie o 3,9 %.
Podľa informácií Inštitútu finančnej politiky VÚB banka od júna zvyšuje poplatok za prvé tri cenové pásma flexiúčtu z 1,5 eura na 3,5 eura, z 2,1 eura na 4 eurá, resp. z 3,5 eura na 4,5 eura. Okrem toho zvyšuje mesačný poplatok za vedenie účtu z 2,5 eura na 4 eurá, poplatok za výber hotovosti nad 5 000 eur na pokladnici obchodného miesta z 2,5 eura na 4 eurá a poplatok za SEPA prevody a inkaso zadané v pobočke alebo cez službu Kontakt z jedného eura na 1,3 eura. Banka zdvíha aj poplatok za výber z bankomatu debetnou platobnou kartou z bankomatu VÚB z 0,2 eura na 0,3 eura a z bankomatu inej banky z 1,5 eura na 2 eurá a poplatok za zaslanie informačnej SMS napríklad o zmene zostatku na účte z 0,05 eura na 0,08 eura. Na druhej strane od júna znižuje poplatok za urgentné nie SEPA prevody z 33,2 eura na 30 eur.
VÚB banka júnovú úpravu cenníka obhajuje tým, že v posledných dvoch rokoch priniesla klientom viacero noviniek bez toho, aby upravovali ceny, navyše rušila poplatky za elektronické služby Internet banking, Mobil banking a Kontakt. „Stále platí, že pri všetkých flexiúčtoch si môžu klienti dnes aktívnym využívaním účtu znížiť svoje mesačné náklady na vedenie účtu,“ uviedla hovorkyňa VÚB banky Alena Walterová.
Miernejšie úpravy na jún nachystala aj OTP Banka Slovensko. Tá zvyšuje ročný poplatok za vydanie a obnovu debetnej karty Visa Electron z 7,5 eura na 8 eur a poplatok za výber hotovosti z bankomatu OTP Banky z 0,3 eura na 0,35 eura. Takisto zvyšuje poplatok za vyhotovenie potvrdenia pri úveroch na základe žiadosti klienta z 17 eur na 20 eur. V tejto banke sa na druhej strane zároveň ruší poplatok 0,1 eura za kreditný prevod cez internet banking alebo prostredníctvom call centra.