Internetové obchody vlani s odhadovaným obratom okolo 2 mld. Sk
Podľa Slovenskej asociácie pre elektronický obchod bol rok 2007 pre internetové obchody najúspešnejší v doterajšej histórii
Celkový ročný obrat z internetového predaja štyroch internetových obchodov pôsobiacich na Slovensku, teda hej.sk, mall.sk, martinus.sk a pelicantravel.com, dosiahol v minulom roku 1,12 mld. Sk pri 190 tis. objednávkach. Podľa Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC), ktorej členmi sú tieto štyri internetové obchody, bol rok 2007 pre internetové obchody najúspešnejší v doterajšej histórii. Podľa vyjadrenia zástupcov spomínaných členov asociácie sa ročný nárast tržieb v medziročnom porovnaní zvýšil od 80 % do 120 %, čo podľa nich ukazuje zhruba na zdvojnásobenie veľkosti trhu v porovnaní s predchádzajúcim rokom. SAEC odhaduje, že celkový obrat z predaja tovaru a služieb prostredníctvom internetu predstavoval vlani zhruba 2 až 2,2 mld. Sk.
Kupujúci v internetových obchodoch preferovali v minulom roku zasielanie tovaru na dobierku. Tento spôsob doručenia a s ním spojenej platby využili podľa asociácie takmer dve tretiny zákazníkov. Ďalších 16 % sa rozhodlo zaplatiť prevodom z bankového účtu a zhruba rovnaký počet platil v hotovosti. Takmer 10 % celkového obratu z predaja tovaru sa zrealizovalo nákupom na splátky, čo predstavovalo viac ako 63 mil. Sk. V segmente služieb zákazníci platili takmer výhradne prevodom z bankového účtu. Obľuba nákupu tovarov cez internet sa podľa SAEC veľmi rovnomerne rozdelila medzi jednotlivé kraje, s výnimkou Bratislavského kraja. Ten zrealizoval zhruba štvrtinu všetkých nákupov a ostatných sedem krajov sa podieľalo na objednávkach tovaru 10 až 13 percentami.
SAEC je nezávislá asociácia podporujúca rozvoj elektronického obchodu a elektronickej komunikácie na Slovensku. Vznikla v roku 1998 a medzi jej členov patria spoločnosti z oblasti informačných technológií, telekomunikácií, finančné inštitúcie, certifikačné autority ale aj podnikateľské subjekty z ďalších oblastí podieľajúcich sa na rozvoji tohto trhového segmentu.