Penta v druhej etape Digital Parku preinvestuje 2 miliardy Sk
Projekt Digital Parku prinesie na bratislavský trh 40 tisíc metrov štvorcových prenajímateľnej plochy, z ktorých bude 36 tisíc metrov štvorcových kancelárií
Private Equity Penta Investments, ktorá v septembri 2006 skolaudovala prvú časť projektu administratívneho komplexu Digital Park, chce v druhej etape výstavby, ktorá povedie k vzniku areálu s komplexom štyroch budov, investovať približne 2 mld. Sk. Ako ďalej agentúru SITA informoval hovorca Penty Martin Danko, celý projekt Digital Parku prinesie na bratislavský trh 40 tis. metrov štvorcových prenajímateľnej plochy, z ktorých bude 36 tis. metrov štvorcových kancelárií. Stavebné práce druhej etapy výstavby začali na jeseň minulého roka a Penta plánuje stavbu dokončiť v prvom kvartáli budúceho roka.
Celkové investičné náklady na prvú časť projektu, ktorá bola skolaudovaná v predminulom roku, dosiahli podľa Danka viac ako 16 mil. eur. Na trh tak Digital Park priniesol 10 tis. metrov štvorcových nových kancelárskych priestorov. Medzi súčasných nájomcov patria spoločnosti ako Lenovo, OTP, alebo Kia Motors Sales. Podľa spoločnosti Penta je špecifickým znakom Digital Parku vysoký podiel oddychových zón oproti zastavaným pozemkom. Ďalším benefitom projektu bude viac ako 1 tis. parkovacích miest, čo predstavuje jedno parkovacie miesto na 35 metrov štvorcových kancelárskej plochy.
Penta Investments bola založená v roku 1994 s oblasťou pôsobenia v európskom regióne a v Rusku. Podniká napríklad v oblasti zdravotníctva, energetiky, stávkových kancelárií alebo v obchode s pohľadávkami. Penta podniká s kapitálom svojich piatich akcionárov, fyzických osôb. V mnohých prípadoch však Penta investuje spolu s medzinárodnými inštitucionálnymi investormi. Podľa vlastnej internetovej stránky spravuje Penta aktíva v objeme 862 mil. eur a v spoločnostiach vo svojom portfóliu zamestnáva viac ako 20 tis. pracovníkov.