Najdrahšou značkou na svete je aj v tomto roku Coca-Cola. S trhovou hodnotou 67,4 miliardy USD sa americký nápojový koncern v najnovšom rebríčku značiek umiestnil s najvyššou hodnotou na svete rovnako v predchádzajúcich rokoch pred druhým Microsoftom, ktorého trhová hodnota je 61 miliárd USD a tretím IBM s trhovou hodnotou 53,8 miliardy USD. Rebríček zostavila poradenská firma Interbrand so sídlom v Zürichu.
Najväčší vzostup trhovej hodnoty vykázal počítačový koncern Apple a internetový obchod amazon.com s prírastkami 24 a 22 %, tretí najväčší prírastok trhovej hodnoty so 17 % dosiahol Yahoo. Naopak, najväčší pád postihol Kodak s mínus 33 %, Nokia si s výrazným 18-% poklesom hodnoty značky pohoršila zo 6. na 8. miesto. Ako najlepšia zo všetkých značiek, ktoré sa ako nováčikovia dostali do tohto rebríčka, sa na 39. pozícii umiestnila nemecká spoločnosť Siemens s hodnotou 7,5 miliardy USD (v prepočte 243,8 miliardy SKK). Najväčší počet značiek v rebríčku patrí USA, po nich nasleduje Nemecko.
Informovala o tom rakúska agentúra APA.