Presun dodatočných prostriedkov zo štátneho rozpočtu (ŠR) vo výške 1 mld. Sk na výstavbu úseku diaľnice D1 Vrtižer-Hričovské podhradie je podľa hovorcu ministra financií Petra Papanka len predbežný prísľub. Reagoval tak na pondelňajšie vyjadrenia ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavla Prokopoviča, podľa ktorého sa s ministrom financií Ivanom Miklošom minulý týždeň skoro dohodli na presune týchto prostriedkov. „Vyhlásenia ministerstva dopravy sú predčasné,“ dodal ďalej pre agentúru SITA Papanek.
Podľa šéfa rezortu dopravy sa počas minulotýždňových rozhovorov s Miklošom na tomto presune skoro dohodli a to najmä vzhľadom na priaznivý vývoj príjmov a výdavkov ŠR. „Aj keď budovanie infraštruktúry a školstvo sú priority a aj vývoj hospodárenia štátneho rozpočtu je pozitívny, nie je možné už robiť definitívne závery,“ uviedol ďalej Papanek. Ako dodal, štát totiž musí kryť výdavky, s ktorými sa pri zostavovaní rozpočtu nepočítalo, ako sú napríklad investičné stimuly pre Kia/Hyundai, či jednorazové príspevky dôchodcom. Riziko môže podľa rezortu financií spočívať aj v prípadnom schválení legislatívy, ktorá nie je rozpočtovo krytá. „Také iniciatívy vždy boli a predpokladáme, že im nie je koniec,“ uzavrel Papanek.
V tomto roku bude podľa pôvodných plánov stáť výstavba diaľnice do Žiliny 4,82 mld. Sk, v budúcom roku to bude 5,656 mld. Sk, v roku 2006 ďalších 9,374 mld. Sk a v roku 2007 by to malo byť 2,6 mld. Sk. Vzhľadom na termín dokončenia diaľnice však bude treba výkony plánované na rok 2007 presunúť na skoršie roky. Úsek D1 Ladce – Sverepec o dĺžke 9,94 km sa už stavia a celkovo by mal štátny rozpočet stáť 4,156 mld. Sk. Úsek D1 Sverepec – Vrtižer v dĺžke 9,81 km plánuje rezort dopravy prefinancovať z kohézneho fondu Európskej únie. Viac ako 13,46 km diaľnice Vrtižer – Hričovské podhradie postaví spoločnosť Doprastav.