Rovná 19-% daň nebola hlavným faktorom, ktorý rozhodol o umiestnení nového závodu automobilky Kia na Slovensku. Rakúskemu denníku Der Standard to povedal viceprezident spoločnosti Kia Europe Jean-Charles Lievens.
„Daňový systém sa môže veľmi rýchlo zmeniť,“ dodal. Nerozhodli o tom ani pomerne nízke mzdy na Slovensku, lebo, ako ďalej uviedol Lievens, „tie sa so vstupom do EÚ budú postupne zvyšovať“.
Dôvodom pre výstavbu závodu Kia a vytváranie „Detroitu strednej Európy“ boli predovšetkým: už existujúca dobrá infraštruktúra v tradičnej strojárskej oblasti a kvalifikácia odborných pracovníkov na okraji Veľkej Fatry,“ konštatoval Lievens.
Denník oboznamuje svojich čitateľov s investičnými nákladmi a ďalšími údajmi o závode kórejskej automobilky na Slovensku. Konštatuje, že keď na sklonku tohto desaťročia pôjdu na plný výkon trnavská automobilka koncernu PSA Peugeot Citroën i žilinská Kia a ak sa k ich výrobe pridá aj produkcia bratislavského Volkswagenu Slovakia, Slovensko sa výrobou 800 000 až 900 000 vozidiel v pomere k počtu obyvateľov stane najväčším producentom osobných automobilov na svete.