V Maďarsku sa sklamaním skončili nádeje, že krajina získa nový montážny závod BMW. Nemecká automobilka ho umiestnila do Lipska. Francúzsky Peugeot/Citroën ide na Slovensko a kórejský Hyundai sa rozhoduje medzi Slovenskom a Poľskom. Dobrou správou v tejto oblasti je len rozhodnutie vedenia Suzuki zvýšiť počet automobilov zmontovaných v Ostrihome zo 100 000 ročne na 200 000 v roku 2006.
Podľa nemeckého denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung Maďarsko stráca na príťažlivosti pre zahraničných investorov v dôsledku vysokých miezd. Aj preto dochádza v jeho automobilovom priemysle k reštrukturalizácii. Zahraniční investori sa sústreďujú na výrobu autosúčiastok. Tak v poslednom období urobil nemecký Bosch i Epcos. Agentúra pre zahraničný obchod (BFAI) vo svojej správe uviedla, že v roku 2005 bude v Maďarsku montovať vozidlá len Audi a Suzuki. Opel zastavil montáž vozidiel v Szentgottharde už v roku 1999 a teraz tam vyrába motory, prevodovky a hlavy valcov. Závod prevzal spoločný podnik Fiatu a GM, Powertrain. Niektorí výrobcovia už začali s prekladaním svojej finálnej produkcie do susedných krajín. Na druhej strane svetové automobilky pokračujú v Maďarsku vo výrobe autosúčiastok. Ide o kapitálovo náročné výroby a v poslednom období uzavreli celú oblasť aj založením výskumných a vývojových oddelení. Audi chce napríklad skončiť v krajine s montážou automobilov a sústredí sa na výrobu motorov.
Podľa denníka musí Maďarsko, ktoré v minulosti získavalo medzinárodných investorov veľkorysými daňovými úľavami, premyslieť ako ďalej, ale svoju pozíciu v automobilovom odvetví si zrejme udrží aj v nasledujúcom období.
Odvetvie výroby automobilov v Maďarsku tvorí viac ako 300 závodov, v ktorých pracuje takmer 100 000 pracovníkov. Podľa údajov maďarskej agentúry pre rozvoj zahraničných investícií 80 % kapitálu v odvetví pochádza zo zahraničia. Sektor má podiel na hrubom domácom produkte krajiny 14 %, čo je hodnota 6,5 miliardy USD (195 miliárd SKK). Asi 80 % výrobcov dodáva súčiastky montážnym závodom a 20 % ich vyrába náhradné diely.