Východná Európa nahradila Čínu ako najsľubnejší región pre svetových maloobchodných predajcov potravín, ktorí sa snažia expandovať na tranzitívne trhy, avšak väčšina amerických spoločností pravdepodobne ostane doma. Vyplýva to zo štúdie, ktorú vypracovala konzultačná spoločnosť A.T. Kearney.
Spoločnosť A.T. Kearney vytvorila index rozvoja globálneho retailového sektora, takzvaný Global Retail Development Index, podľa ktorého sa na prvom mieste spomedzi sledovaných 30 tranzitívnych krajín zaradilo Rusko. V rebríčku sú krajiny zoradené podľa toho, akú dôležitosť im pripisujú maloobchodné spoločnosti vo svojich stratégiách. Čína klesla v rebríčku na tretie miesto, pretože mnohé svetové spoločnosti tam už získali pevné postavenie, kvôli čomu je vstup do Číny pre ďalšie firmy menej atraktívny. Okrem východnej Európy je sľubným regiónom aj severná Afrika s krajinami ako Maroko, Egypt a Tunisko. V správe sa tiež uvádza, že mnohé americké maloobchodné spoločnosti ostávajú v súčasnosti doma kvôli svojim problémom na domácom trhu.