Zo štátneho rozpoctu sa môže na výstavbu dialnic v dlhodobom horizonte rocne uvolnovat zhruba 10 mld. Sk, urýchlenie ich výstavby preto závisí na využití súkromných zdrojov. Uviedol to v utorok na tlacovej besede minister financií Ivan Mikloš. Využitie súkromných prostriedkov však v podmienkach SR obmedzujú maastrichtské kritéria zadlženia štátov. Podla Mikloša tak dokoncenie severnej dialnicnej trasy možno ocakávat v rokoch 2012 až 2016 a k roku 2010, ktorý avizuje minister dopravy Pavol Prokopovic, sa minister financií postavil „opatrne“.
Mikloš konštatoval, že súkromní investori vedia získat dlhodobé zdroje na výstavbu a nákup koncesií na prevádzku. Upozornil však, že kvôli hustote premávky a kúpnej sile obcanov SR nevykryjú poplatky užívatelov a výnos z koncesií tieto náklady. Štát tak bude musiet hradit cast nákladov. Napriek tomu, že úhrada môže byt zmluvne posunutá na neskorší termín, vzniká problém so splnením úctovných limitov zadlženia pre štáty Európskej únie (EÚ).
Ako dodal minister financií, pre rok 2004 sa v návrhu štátneho rozpoctu plánuje na výstavbu dialníc suma 8,5 mld. Sk, co je o 1,8 mld. Sk menej ako požiadavka rezortu dopravy. Mikloš však podotkol, že ostáva ešte 5 mld. Sk v rezerve pre zatial nedefinované priority vlády.