Existuje viacero variantov diaľničného prepojenia Košíc a Bratislavy, ale iná alternatíva ako trasa cez Žilinu neprichádza do úvahy. Uviedol to v utorok minister hospodárstva Robert Nemcsics na fóre Ekonomický rozvoj mesta Žiliny. Podľa neho príde otázka južnej trasy na rad, až keď bude diaľnica vedúca severným Slovenskom v prevádzke.
V smere Bratislava – Košice prechádza Žilinským okresom denne 28 tis. vozidiel, pričom diaľnice sa budujú už pre trasy nad 15 tisíc. Kapacita cesty Žilina – Martin je dnes už 2,8-krát prekročená a nejestvuje žiadna paralelná cesta vhodná aj pre kamiónovú dopravu. Nemcsics podnikateľom prisľúbil, že vláda sa bude venovať zachovaniu osobnej dopravy na železničnej trati Žilina – Rajec. Použiť by sa na to mali prostriedky očakávané zo zvýšenej spotrebnej dane z tabaku. Ide o 40 mil. Sk, ktoré vláda vyčlení na zvýšenie a zachovanie mobility pracovnej sily.