Spoločnosť Deutsche Post World Net informovala o programe zvyšovania hodnoty STAR pre celú skupinu. Táto iniciatíva je reakciou na súhlas Európskej komisie, ktorá minulý týždeň schválila prevzatie spoločnosti DHL. Cieľom programu je zabezpečiť kompletnú integráciu spoločností skupiny Deutsche Post World Net – DHL, Danzas a Deutsche Post Euro Express. Ide o rozhodujúci krok v snahe zabezpečiť skupine Deutsche Post World Net pozíciu globálnej jednotky v oblasti poskytovania logistických služieb.
Dr. Klaus Zumwinkel, predseda predstavenstva skupiny, vysvetlil ciele programu STAR na tlačovej konferencii, ktorá sa uskutočnila 31. októbra 2002 vo Frankfurte. Čistý zisk z prevádzkových aktivít (EBITA) vzrastie do roku 2005 zhruba o 40 percent – z 2,2 mld. EUR (plán na rok 2002) na 3,1 mld. EUR. Tento nárast chce skupina dosiahnuť sústavným využívaním svojich značných rezerv. Konkrétnym krokom bude integrácia všetkých aktivít skupiny v oblasti expresných a logistických služieb pod značkou DHL. „Podobné výzvy už naša spoločnosť v minulosti úspešne zvládala,“ povedal Zumwinkel. „Plánovaným ziskom vo výške 3,1 mld. EUR sme si stanovili ambiciózny, ale napriek tomu realistický cieľ.“
150 špičkových predstaviteľov Deutsche Post World Net pracujúcich v 17 projektových skupinách od začiatku tohto roka navrhlo 115 rôznych projektov, ktoré budú v období do roka 2005 rýchlym tempom uvádzané do praxe. Tieto projekty ovplyvňujú všetky divízie, funkcie a administratívne centrá spoločnosti.
V tomto kontexte hrá obzvlášť dôležitú úlohu DHL, ktorá bude v budúcnosti fungovať ako zastrešujúca značka pre všetky aktivity skupiny v oblasti expresných a logistických služieb. Od roku 2003 bude zjednocovať všetky aktivity skupiny v oblasti domácej a medzinárodnej prepravy balíkov a expresných zásielok, ako aj všetky logistické aktivity (celkový obrat: 21 mld. EUR). Nový slogan „Jedna značka – jedna tvár pred zákazníkom“ symbolizuje systematický prístup spoločnosti Deutsche Post World Net so zameraním na zjednodušenie prístupu k ponúkaným službám a bude znamenať zásadné zlepšenia pre zákazníkov. Súčasne takýto postup umožní dosiahnuť významný synergický efekt v oblasti úspory nákladov aj zvyšovania obratu.
Okrem značky (DHL) a administratívneho strediska (Brusel) príde aj k harmonizácii manažmentu novo integrovanej divízie spoločnosti pod vedením dvoch členov predstavenstva skupiny, ktorými sú Dr. Peter Kruse a Mr. Uwe Dörken. Ďalší člen predstavenstva Dr. Frank Appel má celkovú zodpovednosť za projekt STAR.
Predseda predstavenstva Dr. Klaus Zumwinkel dodal: „Chceme, aby značka DHL znamenala prísľub jednotnej kvality služieb pre našich zákazníkov po celom svete. Chceme sa stať svetovou jednotkou v oblasti poskytovania logistických služieb, s jednou značkou, jedným administratívnym strediskom a jedným manažérskym tímom.“