Podľa Európskej investičnej banky (EIB) bol proces výberu víťaza tendra na stavbu mostu Košická v súlade so stanovenými pravidlami súťaže a banka nemá žiadne námietky voči výsledkom tendra. Ako ďalej uviedol viceprezident EIB Wolfgang Roth, banka nemala v úmysle ovplyvniť výber víťaznej spoločnosti.
„Podmienkou pre vyplatenie bankového úveru je riadne dodržanie pravidiel a postupov tendra, ktoré boli dohodnuté pred vyhlásením tendra medzi hlavným investorom, spoločnosťou Metro Bratislava a EIB podľa pravidiel obstarávania banky s cieľom vybrať ponuku s najväčšími ekonomickými výhodami. EIB pozorne sledovala dodržanie pravidiel a postupov tak, ako si to vyžadujú jej stanovy,“ dodal Wolfgang Roth.
Výberová komisia v tendri na stavbu mostu Košická v Bratislave rozhodovala v záverečnej fáze medzi dvoma konzorciami – víťazným konzorciom Doprastavu a spoločnosti Vatech Voest MCE GmbH & Co. Linz a konzorciom Alpine Mayreder Bau JV a slovenskej spoločnosti ZIPP. Druhé konzorcium, ktoré v tendri neuspelo, kritizovalo pred nedávnom rozhodnutie výberovej komisie v prospech Doprastavu. Podľa predstaviteľov Alpine Mayreder Bau JV slovenská výberová komisia sa podrobila stanovisku EIB, ktorá podmienila financovanie stavby víťazstvom konzorcia okolo Doprastavu. Alpine namietal proti cene ponúknutej Doprastavom, ktorú považoval za dumpingovú. Alpine obhajoval aj ním navrhované technické prevedenie a metódu stavby mosta, ktorú hodnotil ako bezpečnú a ekologicky prijateľnejšiu. Ponúkaná cena Doprastavu 2,253 mld. Sk je však podľa predstaviteľov Doprastavu korektná a dá sa za ňu most Košická postaviť.
Financovanie piateho bratislavského mosta cez Dunaj z polovice pokryje štátny rozpočet, zvyšok nákladov budú kryť pôžičky z EIB. EIB podpísala 10. septembra minulého roka so spoločnosťou Metro na poskytnutie úveru vo výške 45 mil. eur. Stavba mosta súvisí s vybudovaním nových diaľničných úsekov cez Bratislavu, most by mal tiež odbremeniť Starý most, keďže sa čoraz viac zdôrazňuje potreba jeho rekonštrukcie. Piaty bratislavský most má vytvoriť aj rezervu na zvládnutie dopravnej situácie v hlavnom meste SR.