Súčasným obchodným svetom rezonuje téma Customer Relationship Management (CRM) s jeho typickými úlohami ako získavanie zákazníkov, analýza chovania zákazníkov a udržanie zákazníkov. Zákazník sa tak stal centrom pozornosti, viac ako kedykoľvek predtým. Tento celosvetový trend je prirodzeným dôsledkom predovšetkým silnejúceho vplyvu globalizácie, deregulácie trhov a vzrastajúcej efektívnosti dodávateľských reťazcov a dodávateľskej logistiky.
Systémy CRM sú podporované súborom softwarových aplikácií, ktorých funkcionalitu významne dopĺňajú nástroje z oblasti Business Intelligence. Pojem „Business Intelligence“ zahŕňa nástroje a postupy, ktoré vykonávajú efektívnu analýzu obchodných dát a ponúkajú vedeniu firmy dôležité podklady pre rozhodovanie. Technológie Business Intelligence (BI) znamenajú nielen kvalitnejšie nástroje na podporu rozhodovania, ale predovšetkým novú progresívnu filozofiu riadenia podnikov a firiem. Na úrovni taktického a operatívneho riadenia sa rozhodovanie stáva kontinuálnym procesom, neustále je nutné sledovať odozvu trhu a zákazníkov. V tomto kontexte je cieľom každej obchodnej spoločnosti vybudovať si sieť stabilných zákazníkov a starať sa o nich. Medzi prostriedky na dosiahnutie tohto cieľa patrí aj softwarové riešenie „Fuzzy Business Intelligence“.
Analýza J. Kostelanského je v externom dokumente vo formáte pdf.
PDF dokument